همایش ضد تشیع دیگری در مصر برگزار شد +تصاویر

 

در حالی که اخوان المسلمین، اندیشمندان و اکثریت مردم مصر با از سرگیری و عادی سازی روابط مصر و ایران موافق هستند گروههای سلفی و مرتجع مصر با الهام گرفتن از عربستان سعودی و قطر و با راه انداختن نشستهایی در شهرها و استانهای مختلف مصر، در صدد القاء این موضوع هستند که از سرگیری ارتباط مصر با ایران خطر نفوذ تشیع به مصر را به همراه دارد. 
.img1 { max-width:400px; width: expression(this.width > 400 ? 400: true); background:#f0f0f3; border:solid 1px #000000; } .img2 { max-width:600px; width: expression(this.width > 590 ? 590: true); background:#f0f0f3; border:solid 1px #000000; }
 همایش ضد تشیع دیگری در مصر برگزار شد +تصاویر .f5cls{text-align:justify;} .f5cls a{color:blue;text-decoration:underline;} .f5cls a:hover{color:red;text-decoration:none;} .f5cls a:visited{color:#a44;}

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ در راستای برنامه های شیعه هراسانه، یک گروه سلفی مصر   نشستی با عنوان "الشيعه هم العدو فاحذروهم" (شیعیان دشمن هستند از شیعیان بر حذر باشید!) با حضور «شیخ محمد ابراهیم منصور»، «شیخ حسین ابوخیر»، «شیخ محمد فرید» و «شیخ سعد زلهف» برگزار کرد.

در این نشست که روز یکشنبه ـ 25 فروردین 1392 ـ در مسجد نور الایمان واقع در شهر "قنطره" دراستان کفر الشیخ (واقع در شمال غربی مصر) برگزار شد محمد ابراهیم منصور عضو سابق مجلس ملی مصر و عضو جمعیت تدوین قانون اساسی مصر گفت: شیعیان در مرحله اول به وسیله تبلیغ محبت و مظلومیت اهل بیت(ع) و در مرحله بعد با طرح شبهاتی مثل «اگر کسی محبت اهل بیت(ع) داشته باشد هر کاری کند به بهشت می رود و بر عکس هر کس محبت اهل بیت(ع)  را نداشته باشد به جهنم می رود» عوام مسلمین را به طرف خود جذب می کنند.

منصور سپس با اعتراف به جذابیت آموزه های مکتب تشیع و روند رو به رشد آن در مصر گفت: در برهه اخیر، هسته های متعددی از شیعیان را در مناطق مختلف کشور رصد کرده ایم.

 

ادامه نوشته

نقش انگشتر حضرت زهرا(س)

 

نقش انگشتر، خود علامت و نشان دهنده ویژگی هایی در مورد اولیاء خدا است. به همین دلیل نقش انگشتری آنان متفاوت از همدیگر بوده است.

 یکی از ابزارهای زینتی برای زنان و مردان از قدیم الایام انگشتر بوده و هست. امّا آنچنان که از روایات دینی و از سیره پیامبر(ص) (۱) و ائمه طاهرین برمی آید جنبه تزئینی انگشتر در فرهنگ دینی به عنوان هدف اوّل و آخر نیست بلکه استفاده از انگشتر جنبه متذکّر بودن به اسماء الهی داشته و به نوعی پناهندگی به اسماء حضرت حق از مکائد شیطانی و غفلتها است.
علاوه بر این نقش انگشتر، خود علامت و نشان دهنده ویژگی هایی در مورد اولیاء خدا است. به همین دلیل نقش انگشتری آنان متفاوت از همدیگر بوده است.
از اقوال تاریخی نقل شده در مورد زندگی حضرت زهرا(س) ثابت می شود ایشان دارای انگشتری با جنس نقره و نقش مخصوص که مزیّن به اسماء متبرکه الهی یا پیامهای معنوی دیگر است، بوده اند.
نقش انگشتری آن حضرت "اَمِنَ الْمُتَوکِّلُون"؛ آنان که توکل می کنند، در امانند، بود.
و نیز گفته شده که نقش آن "اللَّهُ وَلِیُّ عِصْمَتی"؛ خداوند نگهدار و ولی عصمت و پاکی من است، بوده است.
گفته شده است که انگشتر حضرت نقره ای و نقش آن "نِعْمَ القادِرُ اللَّهُ و یا اَمِنَ المُتَوَکِّلُون" بود و یادآور شده اند که نقش این کلمات در نگین انگشتری تأثیر عجیبی در دفع دشمنان و نگهداری اموال و اولاد و بدن از شرّ انس و جن و شیاطین و تمام ناراحتی ها و آفات و بدیها و بلیات دارد.
و گفته شده است که نقش انگشتر آن حضرت نقش انگشتری حضرت سلیمان بن داوود یعنی "سُبْحانَ مَنْ اَلْجَمَ الْجِنَّ بِکَلِماتِهِ" بوده است.( ۲)


پی نوشت ها:
۱_(برای آشنایی بیشتر به کتاب حلیة المتقین و زندگی چهارده معصوم مراجعه کنید.)
۲_(فاطمه زهرا(س) شادمانی دل پیامبر، ص ۹۰۲.)
۲۱۱۰۰۸

منبع: عقیق

فواید دائم الوضو بودن به روایت علامه حسن زاده آملی

 

 

علامه حسن‌زاده آملی می‌گوید: بدان که وضو نور است و تداوم آن، باعث ارتقاء به عالم قدس‌ خواهد شد، بدان که این دستور با برکت نزد بزرگان علم و عمل تجربه شده است، پس ای سالک کوی یار، بر تو لازم است که همیشه آن را انجام دهی.

به گزارش فرهنگ نیوز، علامه حسن‌زاده آملی متولد ۱۳۰۷، روحانی مجتهد، عارف، فیلسوف متأله و مدرس دروس حوزوی است، وی که تاکنون ۸۵ بهار را پشت سر گذاشته، یکی از اساتید مطرح اخلاق است که در فلسفه، عرفان، فقه، اصول، ادبیات، ریاضیات، علم فیزیک و شیمی و بسیار علوم دیگر نیز تخصص دارد. بازخوانی سخنان اخلاقی این عارف بالله که در کتاب «صراط سلوک» جمع‌آوری شده، خالی از لطف نیست.

ادامه نوشته

چند واحد تند با سبک برای دانلود

دریافت فایل:

الله اکبر / چه غوغایی به پاست / میون کوچه هاست / عزای مادرم زهراست

الله اکبر / میون کوچه ها / دستای مرتضی / بسته شده واویلا

فاطمه / زندگی بی تو دیگه سخته برام

فاطمه / حرومه بی تو نفس کشیدنام

فاطمه / از غمت رمق نمونده تو چشام

براتو / فاطمه / چندروزیه دلواپسم

توروجون حیدر / بی من نری هم نفسم


ادامه نوشته

اشعار مناجات امام زمان  برای فاطمیه

 

امام زمان(عج)-مناجات فاطمی


ما ای گل اگر خار تو هستیم ببخش

گر باعث آزار تو هستیم ببخش

سوگند به عمر کم زهرا، ما را

یک عمر اگر عار تو هستیم ببخش



 

ادامه نوشته

تفاوت شیطان قرآن با شیطان شیطان پرستان

آیا شیطانی که شیطان پرستان معرفی می کنند( با قدرت هایی که برای شیطان ذکر می کنند و او را یک فرشته می دانند) دقیقا مورد تایید قران است؟

شیطان

پاسخ:

این مطلب که شیطان گرایان ادعا می کنند ـ که البته در کتب مقدس یهود و مسیحیت هم به آن اشاره شده است ـ و معتقدند که شیطان از ملائكه بود، به هیچ عنوان مورد تایید آخرین کتاب آسمانی نیست و برخلاف نص قرآن است. قران می فرماید: "«كان من الجن ففسق عن امر ربه»" شیطان از جن بود ، پس از امر خداوند سرپیچی کرد.( سوره كهف ،آیه 50). تعبیر دقیق تر در مورد جایگاه شیطان قبل از خلقت آدم در میان ملائکه، این است که او در صف ملائكه بود، نه از جنس ملائكه. قرآن می گوید: «كان من الجن». از طرف دیگر راجع به اصل خلقت شیطان تصریح نموده كه از آتش آفریده شده است، که اصل خلقت جن هم از آتش است. و این اشتراک در خلقت مورد تصریح قران است. وَ خَلَقَ الْجَانَّ مِنْ مارِجٍ مِنْ نارٍ(خداوند جن را از آتش افرید. الرحمن / 15 ) در صورتی كه راجع به ملائكه چنین حرفی را ندارد.

از طرف دیگر قرآن برای شیطان غیر از اعوان و انصار، ذریه هم ذکر می کند که حکایت گر نوعی زاد و ولد و تکثیر نسل است؛ اما در مورد ملائکه چنین موضوعی را ذکر نمی کند و نوعی ثبات و عدم تغییر را در عالم فرشتگان می پذیرد.

 

ادامه نوشته

عادت به گناه حال توبه را از آدمی می‌گیرد

آیت‌الله مظاهری در جلسه درس اخلاق:

عادت به گناه حال توبه را از آدمی می‌گیرد

وقتی گناه عادت یک اجتماع شود، حال دعا و توبه از افراد آن سلب شده و غضب الهی بر آنها نازل خواهد شد. همچنین بدبختی و بی‌برکتی به سوی امور دنیوی آنها سرازیر شده و آخرت بدتری در انتظار آنان است.

 آیت‌الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق خود، به کشش‌ها و خواست‌های درونی و متضاد انسان پرداخته و مراحل انحطاط و سقوط او را بر اساس تعالیم دینی بررسی کرد. مشروح جلسه درس اخلاق آیت‌الله مظاهری به شرح ذیل است:
 
جمع ضدین در وجود انسان

 
انسان دارای دو بُعد مهم است: یکی بُعد ملکوتی به نام روح و دیگری بُعد ناسوتی به نام جسم. این دو بُعد گرچه با هم متضاد هستند، امّا به گونه‌ای خارق العاده با هم ترکیب و عجین شده‌اند. نحوۀ ترکیب بین روح و جسم را هم کسی جز خداوند متعال نمی‌داند. توجّه به این مطلب بسیار مهم است که کلیّۀ کمالات بُعد معنوی، برای بُعد ناسوتی، اَلَم است و کلیّۀ لذّات جسمی، برای بُعد معنوی اَلَم و سختی به حساب می‌آید. به تعبیر دیگر، در وجود انسان، ضدّین جمع شده‌اند و از آثار خارجی این دو بُعد، متوجّه می‌شویم که روح و جسم، دو امر وجوبی در وجود انسان، اما ضدّ یکدیگر هستند.
 
گرچه دو بعد متضاد در انسان گِرد آمده‌اند، امَا بین آنها، جنگی همیشگی و مهم در جریان است. این جنگ درونی، از هر جنگی، مهم‌تر و سود یا ضررش هم بیشتر است.
 

 

ادامه نوشته

«شاه کلید» شیخ نخودکی برای خوشبختی

مرحوم آیت‌الله حسنعلی اصفهانی مشهور به «شیخ نخودکی» در طول ۸ دهه عمر پربرکت خود کرامات بسیاری را رقم زد که مهم‌ترین آن‌ها تشرّف نزد امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است. این کرامت‌ها در سایه انس با قرآن و خواندن نماز اول وقت حاصل شد.

به گزارش فرهنگ نیوز، در قدیم که شهر مشهد مقدس به گستردگی کنونی نبود،‌ روستای معروفی به نام «نخودک» کنار آن قرار داشت که شهرت خود را مرهون «شیخ حسنعلی اصفهانی» مشهور به شیخ نخودکی است.
 
این عارف، فقیه و فیلسوف بزرگ متولد سال ۱۲۴۱ در اصفهان است و از اساتید مشهور وی می‌توان میرزا جهانگیر خان قشقایی را نام برد. آیت‌الله نخودکی در مقطعی نیز با شهید مدرس هم‌حجره‌ای بوده است.
 
اما بیشترین شهرت شیخ نخودکی به دلیل کرامات اوست که از جمله آن‌ها می‌توان به تشرف نزد حضرت خضر نبی و امام رضا علیهما السلام اشاره کرد. وی همچنین دارای قدرت‌های ماورائی از جمله طی‌الارض، آگاهی از غیب، چشم برزخی،‌ دم مسیحایی و ... بود. او این قدرت‌های الهی را با تهجد، توکل، شب‌زنده‌داری، خواندن نماز اول وقت و انس با قرآن به دست آورده بود. مرحوم آیت‌الله کشمیری در این باره می‌گوید: مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی تا چهار سال در مشهد مقدس، هر شب تا صبح قرآن را ختم و به امام رضا(ع) هدیه می‌کرد تا به آن مقامات رسید.
 

ادامه نوشته

پرهیز کن از کسی که تو را به لقمه‌ای می‌فروشد

جامعه سالم، جامعه ای است که قوانین و مقررات عقلانی و عقلایی و شرعی در آن از سوی همه شهروندان به دقت مراعات می شود و کسی به شکل آشکار از اطاعت آن بیرون نمی رود، هر چند که ممکن است در لایه های پنهان، قانون را دور بزنند و یا برخلاف آن عمل کنند و یا با شیوه های دقیق و ریز، اهداف و مقاصد قانون را زیر پا گذارند.

البته جامعه صددرصد سالم شاید هرگز تحقق نیابد. و لذا جامعه ای، سالم است که در آن بیشتر مردم در مسیر کمالی حرکت می کنند و قوانین را مراعات کرده و بر پایه آن عمل می کنند. بنابر این در هر جامعه ای می توان افرادی را مشاهده کرد که برخلاف حرکت کلی و اصلی جامعه حرکت می کنند و به خروج از قانون و اطاعت از آن عادت دارند. گروهی از آنها انسان های فاجری هستند و گروهی دیگر انسان های فاسقی می باشند که قوانین را نادیده می گیرند و از عمل بدان تخطی می کنند. 

ادامه نوشته

تفاوت عظیم حضرت فاطمه و حضرت مریم

حضرت فاطمه (س) رحمه للعالمین

اگر کسی بخواهد طوفانی به پا کند ، آن « نوح » می طلبد که ۹ قرن و نیم تلاش کند تا خدا درباره او بفرماید : « سلام علی قوم نوح فی العالمین » جهانی شدن و جهان شمول شدن کار حضرت نوح است که ۹۵۰ سال رنج ببرد ! آن طوفان می آورد ، آن جهانی می شود. حضرت موسی با همه تلاش و کوشش آیه للعالمین نبود ؛ حضرت ابراهیم با همه سعی و تلاشش ، معماری و مهندسی کهبه اش ، کارمندی و کارگری کعبه اش تبر کشیدن و بت شکن شدنش ، مع ذلک آیه للعالمین نبود !

اگر کسی بخواهد جهانی شود یعنی بین اولین و آخرین حرفی برای گفتن داشته باشد؛ یا تلاش ۹۵۰ ساله حضرت نوح را می طلبد که به تنهایی می شود « آیه للعالمین ».تنها کسی که در قرآن برای او چنین سلامی آمده ، حضرت نوح است.اگر حضرت مریم بخواهد عالمی بشود به علاوه حضرت عیسی است؛ اگر حضرت عیسی جهانی شود به علاوه حضرت مریم است : و جعلنا ابن مریم و امه آیه للعالمین. اما طبق بیان رسول گرامی (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) سیده نساء العالمین است ؛ من الاولین و الاخرین. چون عدل قرآن کریم است.

  • در کسب روزی علمی و مادی

وقتی وجود مبارک حضرت زکریا وارد محضر حضرت مریم می شد، روزی های غیبی را در محضر او می یافت ؛ مثلا میوه غیر فصل می یافت : کلما دخل علیها زکریا المحراب وجد عندها رزقا ، به حضرت مریم می گفت : انی لک هذا ؛ قالت هم من عندالله ان الله یرزق من یشاء و مانند آن.

اما وقتی رسول خدا (ص) رحلت کردند طبق نقل مرحوم کلینی جبرئیل که از بزرگ ترین فرشتگان وحی الهی است برای وجود مبارک حضرت زهرا (س) نازل می شد، اسرار عالم را به آن حضرت می آموخت، یا به آن حضرت تقدیم می کرد، هر وقت حضرت علی بن ابی طالب (ع) وارد می شدند؛ می دید مطالب جدید معارف تازه ، روزی های ملکوتی و علوم غیبی تازه ای از حضرت زهرا(س) می شنود.به ایشان می فرمود : انی لک هذا ؛این خبرها از کجاست؟ این که در گذشته دور چنین بود ، در آینده چنین می شود ، در عرش چه خبر است در لوح چه خبر است در کرسی چه خبر است، در کتاب مبین چه خبر است؛این حرف ها را کی گفت ؟ قالت من عندالله.

حضرت مریم میوه های تابستانی را در زمستان در حضور خود می دید، به حضرت زکریا می گفت : این ها داده خداست؛ ولی حضرت فاطمه زهرا(س)اخبار لوح و قلم را، اخبار عرش و فرش را، اخبار مبدا و معاد را، در پاسخ به علی (ع) می گفت : هو من عندالله. بین این روزی و آن روزی، بین سیبو گلابی و عرش و فرش خیلی فرق است!!

  • کفالت حضرت زهرا(س) در برابر کفالت حضرت مریم(س)

اگر کسی خواست ببیند چرا حضرت مریم نیمی از جهانی شدن است و تا حضرت عیسی ضمیمه نشود جهانی نخواهد شد؛ ولی حضرت فاطمه (س) به تنهایی کلمه جامع الهی است ؛ باید بداند کفیل حضرت مریم، حضرت زکریا بود و کفلها زکریا یعنی جعل الله سبحانه و تعالی زکریا کفیلا للمریم؛ ولی کفیل وجود مبارک حضرت فاطمه (س) رسول گرامی اسلام (ص) است که اولین و آخرین، در پیشگاه رسالت آن حضرت خاضع اند.

چرا علی (ع) فدک را پس نگرفت؟

همانطور که می‌دانیم یکی از حقوق حضرت زهرا (س) که پس از ارتحال پیامبر اکرم (ص) غصب شد، مزرعه بزرگ فدک بود . این غصب، در تمام دوره خلافت سه خلیفه اول راشدین ادامه داشت.

ممکن است این سؤال ایجاد شود که چرا حضرت امیرالمؤمنین(ع) در دوران خلافتشان حق غصب‌شده‌ی فدک را بازپس نگرفتند.

یعنی با این که حضرت می‌توانست حق غصب شده اهل‌بیت را به آنان برگرداند چرا چنین نکرد؟

ایشان در نامه‌ای به عثمان بن حنیف چنین نوشت : «... از تمام آنچه آسمان بر آن سایه افکنده ، تنها فدک در دست ما بود، که گروهی بر آن، چشم طمع دوختند و گروهی دیگر سخاوتمندانه از آن چشم پوشیدند و بهترین داور و حَکَم خداست . مرا با فدک و غیر فدک چه کار ، در حالی که آرامگاه فردای آدمی قبری است که در تاریکی آن آثار وی محو می‌شود و اخبارش ناپدید می‌گردد ... » (نهج البلاغه، نامه 45)

ابن ابی الحدید (دانشمند سنی معتزلی) در شرح این نامه می‌نویسد: «علی و خاندانش فدک را رها نکردند مگر به اجبار و از روی غصب؛ لذا حضرت بعد از جملات اولیه می‌گوید : "بهترین داور و حَکَم خداست"، و این ، سخنِ کسی است که شکایت دارد و تظلم می‌کند». (شرح نهج البلاغه ، ج 16 ، ص 208)

همچنین درباره اینکه چرا امیرالمؤمنین (ع) در دوران حکومتش اقدام به پس گرفتن فدک نکرد، روایات و پاسخ‌هایی از امامان معصوم (ع) نیز رسیده است؛ از جمله: «ابراهیم کرخی از امام صادق (ع) پرسید : چرا امیر مؤمنان هنگامی که به خلافت رسید فدک را رها کرد؟ امام (ع) پاسخ داد: « او به پیامبر اقتدا کرد. عقیل ، پس از هجرت پیامبر به مدینه، خانه آن حضرت را بدون رضایتش فروخت . هنگامی که پیامبر (ص) مکه را فتح کرد از ایشان پرسیدند: "یا رسول الله آیا به خانه خود باز نمی‌گردید؟" حضرت فرمود: "مگر عقیل برای ما خانه‌ای گذاشته است؟! ما خاندانی هستیم که اگر به ظلم از ما چیزی را بگیرند آنرا بازپس نخواهیم گرفت." از اینرو، امیر مؤمنان پس از تصدی خلافت، فدک را پس نگرفت». (علل الشرایع ـ ج1 ـ ص 154)

البته واضح است که عدم اقدام علی (ع)، نشانه رضایت وی بر بقای غصب نیست؛ بلکه همانطور که خود حضرت، داوری را به خداوند واگذار نموده است، فرزندان آن حضرت نیز پس از شهادت وی ، هرگاه فرصتی می‌یافتند، یاد فدک را زنده می‌کردند.

.....................

منبع: رضا استادی ؛ فدک؛ نشر برگزیده، قم، بهار1385 ( با اندک تلخیص و تصرف)

اشعار مناسب تقارن ایام فاطمیه با نوروز

عید امسال پر از بوی گل یاس شده است
و پر از خاطره ی گندم و دستاس شده است
همه ی دشت گواهند که با بوی بهار
عطر یک خانه ی آتش زده احساس شده است
چینش سفره امسال تفاوت دارد
سین هر سفره ، سلامی است که بر یاس شده است


بقیه در ادامه مطلب

ادامه نوشته

کشیشی که باعث اسلام آوردن هزاران نفر شد

کشیشی که باعث اسلام آوردن هزاران نفر شد +عکس

«احمد برسلون» از بزرگ ترین کشیش های فیلپینی سابق که سال ها قبل برای نشان دادن اشتباهات و حق نبودن اسلام وارد کشور عربستان شده بود و در نظر داشت مسلمانان را به مسیحیت فراخواند، در پایان خود به اسلام ایمان آورد.

وی در سخنانی اظهار داشت: زمانی که برای نشان دادن عدم حقانیت اسلام وارد عربستان شدم، دو سال در آن جا ماندم به امید این که با مطالعه قرآن و دنبال کردن خطبه های مساجد، اشتباهات و سرنخ هایی علیه اسلام پیدا کنم، اما بعد از دو سال جدای از این که به هیچ سرنخی دست نیافتم، تمام افکارم تغییر کرد و عظمت و جهان شمولی اسلام را با چشمان خود مشاهده کردم.

برسلون در ادامه افزود: از آن زمان به بعد قوانین دین اسلام را فرا گرفتم به کشور خود بازگشتم و با دعوت کردن فیلپینی ها به اسلام، باعث اسلام آوردن دست کم 200 هزار نفر شدم، این افراد نیز با میل خود مسلمان شدند.

احمد برسلون در ادامه با اشاره به وضع مسلمانان فیلپینی افزود: فرزندان فیلیپین با مشکلات و چالش های زیادی رو به رو هستند، و با وجود آن که تلاش می کنند آموزه های دینی خود را فرا گیرند اما این مساله تاکنون آن طور که باید برای آنان اتفاق نیفتاده است، بلکه به طور دائم در معرض گروه های گمراه کننده قرار می گیرند.

.............

كربلا و نجف اشرف بوي فاطمي گرفت

كربلا و نجف اشرف بوي فاطمي گرفت

مراسم عزاداري و سوگواري شهادت بانو فاطمه زهرا سلام الله عليها از شب گذشته ـ شنبه 3 فروردین ـ در شهرهاي نجف اشرف و كربلاي معلي آغاز شده است.

براساس اين گزارش، بعثه مقام معظم رهبري نيز به همين مناسبت ويژه برنامه‌هاي مختلفي را در حرم حضرت ابولفضل العباس عليه‌السلام و حضرت سيدالشهدا عليه‌السلام در كربلاي معلي و همچنين برنامه ويژه‌اي را با حضور سخنرانان و مداحان اعزامي جمهوري اسلامي ايران در حرم حضرت اميرمومنان علي عليه‌السلام برگزار مي‌كند.

اين گزارش حاكي است، مراسم عزاداري و سوگواري در حرم حضرت ابوالفضل عليه‌السلام با حضور زائران ايراني در كربلاي معلي هر شب پس از نماز مغرب و عشا و در حرم حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام، صبح‌ها پس از نماز برگزار مي‌شود.

همچنين محفل باشكوهي از سوي شيعيان عراقي، با سخنراني شيخ عبدالصاحب الطائي و با مداحي باسم كربلايي در خيمه گاه حسيني در شهر كربلاي معلي برگزار می شود.

فاطمه (عليها السلام) در نزد مسلمانان برترين و والامقام ترين بانوي جهان در تمام قرون و اعصار است.
نام مبارك آن حضرت، فاطمه (عليها السلام) است و از براي ايشان القاب و صفات متعددي همچون زهرا، صديقه، طاهره، مباركه، بتول، راضيه، مرضيه، نيز ذكر شده است.

فاطمه (عليها السلام) در سال پنجم پس از بعثت(2) و در روز 20 جمادي الثاني در مكه به دنيا آمد. چون به دنيا پانهاد، به قدرت الهي لب به سخن گشود و گفت: "شهادت مي‌دهم كه جز خدا، الهي نيست و پدرم رسول خدا و آقاي پيامبران است و شوهرم سرور اوصياء و فرزندانم (دو فرزندم) سرور نوادگان مي‌باشند."

فاطمه زهرا (عليها السلام) در نزد شيعيان اگر چه امام نيست، اما مقام و منزلت او در نزد خداوند و در بين مسلمانان به خصوص شيعيان، نه تنها كمتر از ساير ائمه نيست، بلكه آن حضرت همتاي امير المؤمنين و داراي منزلتي عظيم‌تر از ساير ائمه طاهرين (عليهم السلام) مي‌باشد.

سرانجام روز سوم جمادي الثاني سال يازدهم هجري فرا رسيد. فاطمه (عليها السلام) آب طلب كردند و بوسيله آن بدن مطهر خويش را شستشو داد و غسل كردند. سپس جامه‌اي نو پوشيد و در بستر خوابيد و پارچه‌اي سفيد به روي خود كشيد؛ چيزي نگذشت كه دخت پيامبر، بر اثر حوادث ناشي از هجوم به خانه ايشان، دنيا را ترك كردند و به شهادت رسيد؛ در حاليكه از عمر مباركش بنا بر مشهور، 18 سال بيشتر نمي‌گذشت و بنا بر مشهور تنها 95 روز پس از رسول خدا در اين دنيا زندگي كردند.

فاطمه (عليها السلام) در حالي از اين دنيا سفر كردند كه بنا بر گفته معتبرترين كتب در نزد اهل تسنن و همچنين برترين كتب شيعيان، از ابابكر و عمر خشمگين بود و در اواخر عمر هرگز با آنان سخن نگفت؛ و طبيعي است كه ديگر حتي تأسف ابي‌بكر در هنگام مرگ از تعرض به خانه فاطمه (عليها السلام) سودي نخواهد بخشيد.

بر قفل درب خانه ام‌ابیها(س) چه نوشته شده است؟

بر قفل درب خانه ام‌ابیها(س) چه نوشته شده است؟ + عکس

ابى ثعلبه گفته است: هرگاه رسول گرامى از سفرى باز مى‏ گشت، ابتدا به مسجد مى‏ رفت و دو ركعت نماز بجاى مى‏ آورد. و آنگاه به خانه‏ فاطمه (س) رفته، پس از ديدار با دخترش، به خانه خود تشريف مى‏ بردند.

چنان چه در منابع ذکر شده خانه مطهر فاطمه زهرا (س) به ابعاد 16 متر در 15 متر یعنی حدود 240 متر مربع است.

در شرایط فعلی از باب جبرئیل که به مسجد پیامبر (ص) وارد شوید درب بسته ای را می بینید که پیش از تخریب خانه فاطمه زهرا (س) محل درب قدیمی خانه بوده است. از چندین قرن قبل بر قفل این درب شعری به عربی نوشته شده که متن آن چنین است:

هو الحبیب الذی ترجی شفاعته لكل هولٍ من الأهوال مقتحم

او (پیامبر اکرم) دوستی است که در همه پیشامدها و حوادث ناگوار امید شفاعت از او می رود.

چنانچه در منابع اینترنتی نوشته شده "این شعر توسط شاعر اهل تسنن قرن هفتم هجری «البوصیری» و در وصف پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) سروده شده است ".

.............

فتوای آیت‌الله سیستانی نسبت به حرمت ریختن خون اهل تسنن

 فتوای آیت‌الله سیستانی نسبت به حرمت ریختن خون اهل تسنن

آیت الله العظمی سیستانی مرجع تقلید شیعیان در عراق با صدور فتوایی ریختن خون مردم عراق به صورت عمومی و بویژه ریختن خون اهل تسنن را حرام اعلام کرده و از شیعیان عراق خواستند تا خطرات موجود را از اهل تسنن عراق دور کنند.

این فتوا در زمان دیدار وی با هیئتی از علمای اهل تسنن در استان‌های جنوبی و منطقه کردستان عراق در حاشیه کنگره ملی روحانیون دینی شیعه و سنی در عراق که در شهر نجف اشرف برگزار شده بود، صادر شد.

شیخ خالد الملا رئیس هیئت علمای جنوب عراق در اظهاراتی بعد از دیدار با آیت الله سیستانی گفت که مرجع عالیقدر آقای سیستانی از برادران شیعه در عراق خواست تا به حمایت از برادران اهل تسنن در این کشور اقدام کنند و خطرات موجود را از آنها دور کنند، وی همچنین به علما نیز نسبت به توطئه‌های دشمان برای ایجاد تفرقه در این کشور هشدار داد.

وی همچنین تصریح کرد که اعلام حرمت ریختن خون اهل تسنن پیامدهای مثبتی در افکار عمومی عراقی‌ها داشته است.

الملا به نقل از آیت‌الله سیستانی تصریح کرد: من خادم عراقی‌ها هستم و فرقی بین شیعه و سنی یا کرد و مسیحی وجود ندارد.

این روحانی عراقی تصریح کرد که آیت‌الله سیستانی خرسندی خود را از بازگشت عراق به عافیت و وحدت خود از آزار گروهک های القاعده و تکفیری اعلام داشت. وی افزود: ما تاکید می کنیم که هر فرد شیعی باید به حمایت از برادران سنی خود بپردازد و سنی‌ها نیز از برادران شیعی خود حمایت کنند، علمای کشور نیز باید نسبت به توطئه‌های تفرقه آمیز دشمنان هوشیار باشند.

روزهای پایانی عمر فاطمه زهرا(س) چگونه گذشت؟

درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) میان علما و تاریخ نگاران شیعه و اهل سنت اختلاف است. معروف و مشهور میان مورخان و سیره نگاران شیعه این است كه آن حضرت در سوم جمادی الآخر، یعنی نود و پنج روز پس از رحلت پدر ارجمندش رسول خدا(ص) بر اثر ضرب و شتم مأموران دستگاه غاصب خلافت، به مدت چهل روز بیمار و پس از آن، مظلومانه به شهادت رسید. سرانجام روز سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری فرا رسید. فاطمه(س) آب طلب نموده و بوسیله آن بدن مطهر خویش را شستشو داد و غسل نمود. سپس جامه‌ای نو پوشید و در بستر خوابید و پارچه‌ای سفید به روی خود کشید؛بعد به اسماء بنت عمیس می گوید: لحظه ای صبر کن و بعد مرا صدا بزن، چنانکه جواب ندادم بدان که نزد رسول خدا(ص) رفته ام. لحظه ای صبر کردم و سپس فاطمه(س) را صدا زدم ولی جوابی نشنیدم هر چه صدا زدم پاسخی نشنیدم. چون جامه را کنار زدم، ناگاه احساس کردم که حسنین(ع) یتیم شده اند.

ادامه نوشته

خمپاره پهلویش را شکافت !

فاطمیه بود ؛
خداوند پسری به میرزا محمد عطا کرد.

نامش را محسن گذاشتند .

انگاراز همان ابتدا انتخاب شده بود برای مادرش ...

شنیده ام آقا محسن ،مداح قطعه ی آسمانی " وای مادرم"،در میانداری هیئت دستش را به کمرش می گرفت .

در فـــاو نیز

خمپاره پهلویش را شکافت !

او رفت ، تا زمانیکه ندای أین الفاطمیون سر می دهند سربلند باشد در پیشگاه مادرش ...

سلام خدا بر او روزیکه متولد شد ، روزیکه به شهادت رسید و روزیکه برانگیخته خواهد شد .

مجموعه "شعارهای فاطمیه" منتشر شد

هم‌زمان با ایام فاطمیه، نخستین شماره «شعائر»، مجموعه شعارهای پیشنهادی برای هیئات، ویژه فاطمیه 1434، به همت جامعه ایمانی مشعر منتشر شد.روابط عمومی جامعه ایمانی مشعر، «شعائر» سلسله بروشورهایی است که در مناسبت‌های مختلف منتشر خواهد شد.

نخستین شماره شعائر می‌کوشد مجموعه‌ای از شعارهای مناسب را به دست هیأت‌ها برساند و حلقه وصلی میان شاعران و هیأت‌های مذهبی باشد.

در مقدمه اولین شماره «شعائر»، بخش‌هایی از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان آورده شده است: همه هیأت‌ها باید پرچم داشته باشد. در جنگ‌های صدر اسلام، امیرالمؤمنین که پرچم‌دار سپاه اسلام بود، هفتاد زخم برداشت. اصحاب به پیغمبر اکرم گفتند که اجازه بده ما پرچم را از علی بگیریم. علی هفتاد زخم برداشته و دیگر رمقی در بدنش نمانده است. اجازه دهید پرچم را ما بگیریم و علی فقط بجنگد. پیغمبر عصبانی شدند و اجازه نداند که کسی پرچم را از امیرالمؤمنین بگیرد. شعار پرچم لشکر امام زمان (عج) یالثارات الحسین و البیعتُ لله است؛ لذا هر هیأتی باید شعار داشته باشد و این شعارها هم باید با یکدیگر هماهنگ باشد. یک هیأت نمی‌تواند همة شعارها را بدهد. بنابراین هیأت‌ها باید همدیگر را تکمیل بکنند. اگر یک هیأت در یک حوزه وارد می-شود، هیأت دیگر وارد حوزۀ دیگر شود و همدیگر را تکمیل کنند. ارتباطات باعث می‌شود که فعالیت‌ها مکمل یکدیگر شوند و هیأت‌ها تبدیل شوند به ید واحده... ما رسالت‌های زیادی داریم. باید آن‌ها را شناسایی کنیم و هر کدام را به یک هیأت واگذار کنیم.

بخش اصلیِ نخستین شماره «شعائر»، شعارهای پیشنهادی به هیأت‌ها، ویژه ایام شهادت بانوی عالمیان، حضرت فاطمه زهرا (س) می‌باشد. بخشی از این شعارها بدین ترتیب است:

فاطمه چشم به راه است بیا آقا جان/ ما منتظر منتقم فاطمه هستیم/ یادمان باشد که بیعت‌ها شکست..../ فاطمیه فتنه را تا همیشه کور کرد/ او ایستاد پای امام زمان خویش/ یا رب مبادا دست حیدر بسته باشد.

شماره نخست شعائر به همت جامعه ایمانی مشعر، در دو رنگ و قطع خشتی، در شمارگان 5000 نسخه و به قیمت 500 تومان منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت نسخه چاپیِ این منشور، در ساعات اداری با شماره تلفن 02512928951 تماس بگیرند. هم‌چنین برای دریافت نسخه دیجیتال «شعائر» می‌توانید به نشانی پایگاه اطلاع رسانی جامعه ایمانی مشعر www.1542.ir مراجعه نمایید.

زوضه های فاطمیه

ادامه نوشته

اشعار و رباعی نوروز و فاطمیه

http://s3.picofile.com/file/7692980214/fat_noroz2h_k.jpg

این دل پر از طراوت گل هاست، شک نکن

لبریز از ولایت مولاست، شک نکن

چون سال نو مصادف با فاطمیه شد

امسال سال حضرت زهراست، شک نکن

ادامه نوشته

اشعار سبکی حضرت زهرا(س)

سبکی شماره1

سبکی فاطمیه 2

اشعار شهادت حضرت زهرا (بهمراه سبک)

اشعار شهادت حضرت زهرا(س) را اینجا ببینید