امام آسمانی / شهادت امام حسن عسکری علیه السلام

 

سوگنامه

 

آفتاب روز هشتم ربیع الاول در حال طلوع بود، که آفتابی پرفروغ از دیگر سو غروب می کرد. او یازدهمین پیشوای آسمانی مردمان، حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بود، که شمع وجودش پس از 28 سال پرتوافشانی به خاموشی می گرایید. در سالروز شهادت آن امام بار دیگر زمین و آسمان در عزای سلاله ای پاک از خاندان نبوی سوگوار است، تا با گریه و فغان بر مظلومیت آن امام همام با فرزندش حضرت ولی عصر (عجل اللّه تعالی فرجه الشریف) هم ناله شود.

 

شهادت امام عسکری علیه السلام را بر دادگستر جهان، امام زمان (عج)، و تمام روهروان راه آن حضرت، تسلیت می گوییم.

بقیه در ادامه مطلب

ادامه نوشته

پاسخ آيت الله سبحاني به يك شبهه وهابيت درباره مسجد

 

آيت الله سبحاني تاكيد كردند: مساجد بايد پرورشگاه افكار، عقايد و محلي براي انسان سازي باشد.


به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از حج، اين مرجع تقليد، در ديدار مسئولين و اعضاي كميته مساجد ستاد دهه فجر با اشاره به اين كه اولين اقدام پيامبر اكرم(صلی الله علی واله) در مدينه ساخت مسجد بود، اظهار داشت: مسجد منشاء آثار و بركات زيادي است و همه كارهاي نبي اكرم(صلی الله علی واله) همچون تعليم قرآن، ملاقات با سران قبايل و عشاير و حتي تجهيز سپاه در مسجد متمركز شده بود.

وي با بيان اين كه مسجد براي پيامبر(صلی الله علی واله) كانون عبادي، فرهنگي، سياسي و نظامي بود، خاطرنشان كرد: ما نيز بايد از اين عمل حضرت رسول(صلی الله علی واله) الگو بگيريم و همه كارهاي مهم را در مسجد انجام دهيم.

 آيت الله سبحاني تاكيد كرد: مسجد بايد مكاني براي تربيت مردم، تعليم قرآن و معارف اهل بيت(علیهم السلام) و محلي براي آموزش مسائل تفسيري، اخلاقي، فرهنگي، اجتماعي و هنري باشد.

پاسخ به شبهه اي درباره مسجد

وي در پاسخ به اين شبهه وهابيت كه مي گويند "در مسجد فقط بايد خدا را عبادت كرد و آوردن اسم اهل بيت(علیهم السلام) جايز نيست"، به آيه « قل أمرربي بالقسط وأقيموا وجوهكم عندكل مسجد وادعوه مخلصين له الدين كمابدأكم تعودون »(اعراف / 29) اشاره كرد و ابراز داشت: دعوت در اين آيه دعوت لغوي نيست و اصطلاحي است، يعني غير از خدا را عبادت نكنيم، ما اهل بيت(علیهم السلام) و انبياء را عبادت نمي كنيم، آن ها را مستجاب الدعوه مي دانيم و به آن ها توسل مي كنيم.

اين مرجع تقليد تصريح كرد: آيه 29سوره اعراف مي گويد در مسجد توجه خود را در هنگام اطاعت، خالصانه متوجه خداوند متعال نمائيد و بت و چيزهاي ديگررا شريك او قرار ندهيد كه توسل منافاتي با اين موضوع ندارد. آيت الله سبحاني عنوان كردند: مساجد بايد پرورشگاه افكار، عقايد و محلي براي انسان پروري و انسان سازي باشد.

مسجد؛ محلي براي حل مشكلات مردم

وي با اشاره به اين كه حضرت اميرالمومنين علي(علیه السلام) نيز همه كارهاي خود از جمله قضاوت را در مسجد كوفه متمركز كرده بود، گفت: مسجد علاوه بر اين كه پايگاهي براي اعمال عبادي و سياسي است، بايد محلي براي حل مسائل و مشكلات مردم باشد.

اين مرجع تقليد با بيان اين كه مسجد بايد داراي جاذبه باشد تا بتوان جوانان را جذب كرد، ادامه داد:اگر بخواهيم جوانان را حفظ كنيم بايد جاذبه هاي الهي و اسلامي مساجد را بالا ببريم؛ راه اندازي برنامه هاي تربيتي، اعتقادي، علمي، مفاهيم و حفظ قرآن منظم و با هدف مي تواند در اين زمينه تاثيرگذار باشد.

کشف سنگ‌هایی منقوش به نام پيامبر(ص)

یکی از کارگران ساختمانی در عربستان با دقت بر سنگ های مرمر وارد شده از فلسطین متوجه بر روی برخی از آن ها نام محمّد(صلی الله علیه واله) حک شده و کارشناسان که از قدمت و مقاومت سنگ ها از قدس خبر دارند،؛ این امر را یک پدیده فوق بشری دانسته اند.

کارگر ساختمانی عربستان که در شهر خبر در شرق این کشور و در زمینه ساخت کاخ و ویلا فعالیت دارد با دقت بر سنگ های مرمر وارداتی از فلسطین اشغالی متوجه که بر روی آن های نام محمّد(صلی الله علیه واله) پیامبر اسلام حک شده است.

الشعب افزود: کارگر ساختمانی احتمال داده که این نقوش حک شده کار بشر نباشد چرا که علی رغم اینکه مدت زمان زیادی تحت تاثیر نور خورشید، غبار، و شرایط آب و هوایی بوده هنوز صلابت خود را حفظ کرده است و نقوش سطحی آن هم کاملا پیداست.
روزنامه های عربستانی نیز با تایید این خبر نوشتند: روش کتابت و حکاکی بر سنگ ها طوری است که نیاز به وسایل و اشخاص کاملا حرفه ای دارد اما از آن مهمتر حفظ تازگی و صلابت نقوشی است که ما نه در خیال که در واقعیت آن را در مقابل چشمان خود می بینیم و این نشان دهنده قدرت خداوند است.

فردی که قرار بود این سنگ های مرمر در منزل او به کار گرفته شود نیز اظهار داشت: سنگ هایی که نام محمّد(صلی الله علیه واله) بر آن ها حک شده در حدود ۲۰۰ قطعه است و دیدن قدرت خداوند باعث شد من این سنگ ها را نگه دارم تا به همه نشان دهم خداوند چگونه نام پيامبر خود را در دل سنگ ها حفظ می کند.گفتنی است این سنگ ها از یکی از شرکت های فلسطینی و از شهر شریف قدس وارد شده که سر سختی و مقاومت سنگ های آن زبانزد خاص و عام است.
منبع: شیعه نیوز

آرزوی زندگی در کنار پیامبر  صلی الله علیه و آله

یاد پیامبر و برابر او علی مرتضی صلوات الله علیهما و یاد همه اهل بیت، شیرین و برای زندگی برکت آور است. از این جهت جا دارد که تأسف بخوریم و آرزو کنیم که ای کاش در حضور پیامبر، ایمان خالصانه خود را نشان می دادیم و با همه امکانات وجودمان در راه خشنودی او که خشنودی خداست، قدم بر می داشتیم و در شادی ها و تلخی ها، همراهی خود را با پیامبر و اهل بیت نشان می دادیم.

حضرت محمد

سالها بعد از پیامبر به دنیا آمده ایم و از زندگی در کنار آن حضرت بی بهره ایم. شوق دیدار و همراهی با پیامبر و اهل بیت، نشانه دوستی ماست. اگر نیت ما در همراهی، واقعی باشد، در حقیقت با پیامبر و اهل بیت همراه هستیم.

نکته دیگر آنکه مدعیان دوستی زیادند اما کسانی که صادقانه با پیامبر و اهل بیت دوستی می کنند، هم در قلب و هم در فکر و هم در رفتار و هم در اخلاق، از پیامبر و اهل بیت پیروی کنند. در نتیجه آنقدر مورد امتحانها و بلاها و آزمایشها قرار می گیرند تا این گوهر در وجودشان خالص شود.

نکته سوم آنکه شبهات اعتقادی همیشه و همه جا حتی در بین صحابه پیامبر و اهل بیت هم بوده است اما خدا به کسانی که صادقانه به دنبال حقیقت باشند و در راه یافتن آن کوشا باشد وعده داده است که حتما راه راست را به آنها نشان می دهد.

یاد پیامبر و برابر او علی مرتضی صلوات الله علیهما و یاد همه اهل بیت، شیرین و برای زندگی برکت آور است. از این جهت جا دارد که تأسف بخوریم و آرزو کنیم که ای کاش در حضور پیامبر، ایمان خالصانه خود را نشان می دادیم و با همه امکانات وجودمان در راه خشنودی او که خشنودی خداست، قدم بر می داشتیم و در شادی ها و تلخی ها، همراهی خود را با پیامبر و اهل بیت نشان می دادیم. بعد از توجه و اقرار به اهمیت رابطه قلبی با پیامبر و اهل بیت مناسب است به این چند نکته هم توجه داشته باشیم:

 

 

ادامه نوشته

گله گذاری های خانمان سوز

برخی از گله گذاری ها و ناشکری‌ها در میان گفتار و اعمال ما وجود دارد که در حین ارتکاب، از اشتباه بودن آن غافل هستیم. در بسیاری اوقات به جای آنکه شکر خدا و تشکر از خلق او را به زبان برانیم، جز ناشکری و گله گذاری امری دیگر را جایز نمی‌شماریم.

ناشکری

خربزه بد طعم

شفیق بلخی خربزه ای برای همسر خود خرید. زوجه‌اش دید طعمی ندارد. به شفیق اوقات تلخی نمود و سخن های غضب آلود و تند گفت. شفیق با کمال نرمی گفت: این همه خشونت برای کیست؟ به جهت خریدار یا فروشنده؟ یا زارع و یا خالق است؟ اگر به جهت فروشنده است، او عمداً میوه بد به کسی نمی‌دهد، به جهت اینکه می داند که آن مشتری دیگر به نزد او نخواهد رفت. اگر به من می گویی که خریدارم، من اگر می دانستم که بد طعم است البته نمی خریدم. و اگر به زارع می‌گویی، او نیز تخم بد طعم هرگز دانسته و فهمیده نخواهد کاشت. اگر به خالق می‌گویی پس توبه کن. پرهیز بنما و ناشکری مکن . زن از گفتار خود خجل شد و عذر خواست.

برخی از گله گذاری ها و ناشکری‌ها در میان گفتار و اعمال ما وجود دارد که در حین ارتکاب، از اشتباه بودن آن غافل هستیم. در بسیاری اوقات به جای آنکه شکر خدا و تشکر از خلق او را به زبان برانیم، جز ناشکری و گله گذاری امری دیگر را جایز نمی‌شماریم.

 

 

ادامه نوشته

مراسمات سید

http://up.vbiran.ir/images/ygysjjb3a7q7lb9kbh5w.jpg


seyyed asgari

 

سفر عتبات عالیات از ۲۸/۱۰ الی ۵/۱۱/۹۱ نایب الزیاره همه دوستان

دوشنبه:۹/۱۱/۹۱ جشن میلاد حضرت رسول و امام صادق(علیهما لسلام)

ساعت ۱۱:۱۵ ازباران - جنب مخابرات - مدرسه علامه جعفری

ساعت ۲۱ هیئت ابی عبدالله شهرک شهید رجایی

 پنجشنبه: ۱۲/۱۱روستای درزی کلای آخندی-هیئت قمر بنی هاشم(میلاد رسول الله)

 شنبه ۱۷فروردین ۹۲ فاطمیه - هیئت علی اصغر(ع) فریدونکنار

دانلود مراسم هفتگی 25/10/91 هیئت ابی عبدالله فریدونکنار

seyyed asgari

حاج سید عسگری داداش نژاد: سینه زنا دعا کنید

 حاج سید عسگری  داداش نژاد : واحد زیبای ضریح شش گوشه تو

112

حاج عباس جعفری   دل به غم عجینه...

meysam dehghan

کربلایی میثم دهقان  شور زیبا

خداحافظ محرم و صفر



پایان ماه روضه شده، غم گرفته ام
هیئت تمام گشته و ماتم گرفته ام
بعد از دو ماه گرفت صدای ذاکران
تازه دلم شکسته شده دم گرفته ام
بعد از دو ماه که در مطبت هستم ای طبیب
از درد عشق گفتم و مرهم گرفته ام
مرهم برای درد دلم اشک روضه بود
اینگونه بوده اشک دمادم گرفته ام
شبها چقدر گم شده ام بین کوچه ها
وقتی سراغ هیئت و پرچم گرفته ام
از مادرت بپرس ، نوکریم را قبول کرد ؟
آیا برات کرببلا هم گرفته ام ؟
افسوس می خورم که زخیرات سفره ات
از دست مهر مادرتان کم گرفته ام
دلتنگ می شوم به خدا بر محرمت
خرده مگیریم زچه ماتم گرفته ام
…ای روضه خوان ادامه بده اشک و آه را
شعر وداع نه ….. شور محرم گرفته ام


خداحافظ سیاهیا….خداحافظ کتیبه ها….خداحافظ….
…………………
دیر از ره آمدی و زود رفتی ماهِ عشق
یازده ماهِ دگر باید به راهت چشم دوخت...

نظر رهبرانقلاب درباره خرافات شب اول ربیع

صدای اذان مغرب که بلند می‌شود، مژده آغاز ماه ربیع را با خود می آورد. ماه ربیع‌الاول، ماه شادی اهل بیت است.

 

 ربیع الاول ماه میلاد مبارک پیامبر گرامى اسلام(ص) و حضرت صادق(ع)، هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه، آغاز امامت پربرکت حضرت بقیة اللّه(عج) و ماه رخداد واقعه عظیم «لیلة المبیت» است و در مجموع از ماه‌هاى بسیار پربرکت و پرخاطره‌ای است که سزاوار است، همه علاقه‌مندان مکتب اهل بیت(ع) آن را ارج نهند و گرامى بدارند.

ادامه نوشته

حلول ماه ربیع الاول مبارک باد

حلول ماه ربیع الاول ماه جشن و سرور اهل البیت ( ع ) را به تمامی مسلمین تبریک می گویم .
رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله فرمودند:

رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله فرمودند:

هرکس بشارت ماه ربیع الاول را به من بدهد من هم بشارت بهشت را به او می دهم .

 
ماه ربیع الاول آغاز شده است؛ ماهی که در آن حوادث تاریخی مهمی اتفاق افتاده است که از آن جمله، حادثه مهم و تاریخی لیلة المبیت، هجرت حضرت محمد صلی الله علیه و آله از مکه به مدینه، ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق علیه السلام، ازدواج حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم با حضرت خدیجه علیها السلام، آغاز امامت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه و هلاکت یزید بن معاویه از جمله حوادث فرخنده این ماه است.
همچنین غزوه بنی نضیر در سال چهارم هجری، صلح امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه در سال 41 قمری، شهادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام در سال 260 قمری، واقعه احراق مکه در هنگام جنگ یزید با عبدالله بن زبیر در سال 64 قمری، حادثه صاحب زنج و قتل 300 هزار نفر از مردم بصره به دست موفق عباسی در سال 258 از دیگر حوادث مهم ماه ربیع الاول است.

وقایع و مناسبتهای ماه ربیع الاول
روز اول : مهاجرت حضرت رسول اكرم (صل اللّه عليه و آله و سلم ) از مكه و ليلة المبيت .

 

ادامه نوشته

ماجرای شفای پسر12ساله

در عیون اخبار الرضا و امالی شیخ صدوق به نقل از امام حسن عسگری (ع) آمده است که ایشان می فرماید:

کسی که اهانت دو پدر دینی خود، محمد و علی را مقدم بر اطاعت پدر و مادر نژادی خود نماید، خدای تعالی به او می فرماید: هر آینه تو را مقدم می دارم و به تو ارزش می دهم، چنانچه تو مرا مقدم داشتی و به تو در حضور دو پدر دینی تو شرافت و شخصیت می دهم، چنان که تو خود را با ترجیح دادن محبت آن ها بر پدر و مادر نژادیت شخصیت و شرافت دادی.

و همچنین به نقل از المحاسن، چه زیبا امام صادق (ع) می فرمایند: ان فوق کل عباده عباده، و حبنا اهل البیت افضل عباده «همانا فوق هر عبادتی، عبادت دیگری می باشد و محبت ما خاندان، بهترین و برترین عبادت است».

و همچنین پیامبر اکرم (ص) در خصوص محبت به ائمه طاهرین (ع) در فرمایشی می فرمایند:«کسی که دوستی امامان از خاندانم نصیبش گردد، خداوند روزی را نصیبش می گرداند و خیر دنیا و آخرت شامل حال او می گردد. پس کسی شک نکند که او اهل بهشت است. همانا دوستی خاندانم اثرات زیادی به همراه دارد که نیمی از آن در دنیا به او می رسد و نیمی دیگر در آخرت به او داده خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به احادیث فوق الذکر و صدها نمونه ی دیگر مشابه آن، به این امر پی می بریم که اظهار دوستی و محبت به ائمه اطهار (ع) چه در دنیا و آخرت برای متوسلین واقعی دارای اثرات بسیار مفیدی است و یک نمونه ی آن شاید ماجرای شفایافتن اکبر عابدینی کودک نابینای 12 ساله زنجانی، بدست با کرم ثامن الحج (ع) باشد که حب اهل البیت به خصوص امام هشتم، بینایی را برای او به ارمغان آورد.

نام شفایافته: اکبر عابدینی، فرزند قدرت الله

سن: 12 ساله (هنگام شفاگرفتن)

محل سکونت: زنجان

تاریخ شفا: شب شهادت امام رضا (ع)، مسجد گوهرشاد، برابر با 29 صفر سال 1369 شمسی اکبر از سن 6 ماهگی به دلیل نامعلومی، هر دو چشم خود را از دست داده، و کور شده بود. سال ها دارو و درمان برای او بی نتیجه ماند. پزشکان تهرانی همگی بر این عقیده بودند که، اکبر باید به خارج از کشور اعزام شود. اما این امر هم با توجه به فقر مالیِ حاکم بر خانواده ی آن ها، غیرممکن بود.

اکبر، تا پنجم ابتدایی در مدرسه ی نابینایان درس خواند. او کم کم با دنیای تاریک انس گرفته و بزرگ می شد. پدرش از عاشقان و محبان اهل بیت (ع) بود. او همیشه در جلسات مذهبی شرکت می کرد، و اکبر را هم با خود می برد. این جلسات تأثیر زیادی بر روی اکبر گذاشت، و به تناسب افزایش سن، بر میزان عشق و ارادت او به ائمه ی اطهار (ع) روز به روز افزوده می شد؛ تا اینکه، مداحی را در همین جلسات آموخت، و شروع به مداحی در جلسات نمود. صدای کودکانه اش، سوز و گداز خاصی داشت. در اکثر جلساتِ سطح شهر از او دعوت به عمل می آوردند، تا مداحی کند.

شهریور سال 1369 بود که، مکتب خیرالنسا در تبریز از او دعوت به عمل آورد، تا همراه آن ها به مشهد برود. اکبر نیز با همراهیِ پدرش دعوت آن ها را پذیرفت. هیأت مذکور، در تاریخ 21/6/69 به همراه دویست و سی نفر از عاشقان اهل بیت (ع) جهتِ عزاداریِ ده روز آخر ماه صفر به مشهد مقدس مشرف شدند، و در هتل شایانِ خیابان طبرسی اقامت گزیدند.

با توجه به خوابی که تعدادی از خواهران هیأت دیده بودند، و محبوبیتی که این مداح کوچک داشت، همه برای شفای او دعا کرده و توسلاتی انجام می دادند. هشت شب از اقامت و عزاداری این هیأت گذشت، تا اینکه، در شب آخر، خانمی نقابدار و ناشناس، ساعت 5:30 عصر به محل هتل شتابان آمد، و به مداح هیأت آقای پورمحمدی سفارش کرد که، شب آخر، اکبر را به پنجره فولاد دخیل کنند. سپس با گفتن این نکته، از آنجا دور شد.

ماجرای عجیبی بود! به هر حال، اکبر را در عصرِ آخرین روزِ اقامت، به حرم مطهر بردند، و او را به پنجره ی فولاد دخیل بستند. اعضای هیأت هم طبق برنامه ی روزهای قبل، در صحن مبارک مسجد گوهرشاد به عزاداری مشغول شدند.

شور و حال عجیبی جمعیت را فراگرفته بود! اعضای هیأت پس از ساعتی عزاداری، از آقای پورمحمدی خواستند که اکبر را از پشت پنجره ی فولاد به داخل هیأت بیاورد. او به پنجره ی فولاد مراجعه کرد، و اکبر را با خودش به صحن مسجد گوهرشاد آورد. با آمدن اکبر، غوغایی در بین جمعیت ایجاد شد! اشک از دیدگان همه سرازیر بود! در این بین، سید جلیل القدر ترک زبان و ناشناسی وارد هیأت شد، و با لهجه ی ترکی خطاب به مداح هیأت گفت: «پورمحمدی! بخوان، تا دیگران سینه بزنند.» مجلس تمام شده بود، اما پورمحمدی بار دیگر شروع کرد.

او می خواند، و همه سینه می زدند. پس از او، اکبر شروع به خواندن کرد. سوز صدای او، ضجه و ناله ی جمعیت را بلندتر کرد! وقتی اکبر کمی خواند، چهره اش متغیر شد! خواندن را رها کرد، به کناری رفت و گفت: «بگذارید به حال خودم باشم.» در این موقع، آن سید ناشناس، در حالی که رنگ صورتش دگرگون شده بود، دوباره با صدای بلند به پورمحمدی گفت: «سوره ی مبارکه ی حمد را با صلوات بخوان، و بگو همه جمعیت- با تأکید- بخوانند!» اما پورمحمدی توجهی نکرد، و مداحی را ادامه داد. آن آقا بار دیگر خطاب به او گفت: «بخوان، و بگو جمعیت نیز همراه تو بخوانند!» پورمحمدی بی اختیار شروع به خواندن سوره ی حمد کرد.

تمامیِ جمعیتِ حاضر در صحن گوهرشاد، یکپارچه حمد و صلوات را بلند خواندند. ناگهان! اکبر از وسط جمعیت به طرف حوض رفت، و شروع به وضو گرفتن کرد. نگاه جمعیت به دنبال اکبر بود. آن سید جلیل القدر در حالی که رو به مرقد حضرت ایستاده بود، اعلام کرد: «چشمان اکبر بینا شد.» فریاد یا حسین! یا زهرا! یا رضای غریب! بود که، از میان جمعیت بلند شد. همه به طرف اکبر دویدند، و او را بینا یافتند. آن ها لباس های او را به جهت تبرک پاره پاره کردند.

اشک شوق از دیدگان همه جاری بود! اکبر در حالی که برای اولین بار در زندگی اش، روشناییِ چشمانش را از امام مهربان خود دریافت کرده بود، اشک می ریخت! جمعیت او را بر دوش خود گذاشتند، و سر و رویش را غرق در بوسه کردند.

در همین اثنا، ناگاه! همه به یاد آن سید جلیل القدرِ ناشناس افتادند. نگاه ها به عقب برگشت، اما هرگز کسی او را دیگر بار نیافت.

همراهان برزخ و قیامت

 

برزخ

در «أمالى» صدوق روایت می کند که قَیس بن عاصِم گفت: من با جماعتى از بنى تمیم بر رسول خدا صلّى الله علیه وآله وسلّم به عنوان وفود و میهمانى وارد شدیم. چون من داخل بر آن حضرت شدم دیدم صَلْصال بْن دَلَهْمَس نیز در حضور آن حضرت نشسته است. عرض کردم: اى پیغمبر خدا! ما را موعظه اى فرما که از آن نفع ببریم چون ما قومى هستیم که در صحرا زندگى مى کنیم و خدمت شما کمتر می رسیم! پس رسول خدا فرمود: «اى قیس! به درستى که با هر عزّتى ذلّتى است، و با زندگى مرگ است، و با دنیا آخرت است، و براى هرچیزى حسابگرى است، و بر هر چیزى مراقب و پاسدارى است، و براى هر کار نیکوئى ثوابى است، و براى هر کار زشتى عِقابى است، و براى هر أجلى کتاب و تقدیرى است. و اى قیس! حتماً و حقّاً بدون شکّ با تو قرینى است که با تو دفن میشود و او زنده است، و تو نیز با او دفن میشوى و مرده هستی. پس اگر آن قرین کریم باشد تو را از گزند حوادث مصون خواهد داشت و گرامى خواهد داشت، و اگر لئیم باشد تو را دستخوش خطرات و آفات نموده به طوفان بلا خواهد سپرد. و او در روز قیامت محشور نمى گردد مگر با تو، و تو نیز برانگیخته نخواهى شد مگر با او، و از تو بازپرسى نخواهد شد مگر از او، پس او را صالح قرار بده چون اگر صالح باشد با او انس خواهى گرفت، و اگر فاسد باشد از هیچ چیز وحشت ندارى مگر از او؛ و آن کردار و عمل تو است».

 

ادامه نوشته

روضه های شهادت امام رضا(ع)

زن ها و تازه عروس ها گریه کردند، حاضر شدند مهریه هاشون رو ببخشند بیایند بدن عزیز فاطمه رو دفن کنند، آقا امام رضا (علیه السّلام) غریب نمونه.

این قدر گل روی تابوت آقا ریختند، تابوت زیر گل ها پنهان شد.

اما من تو مدینه یه تابوت سراغ دارم، کنار قبر پیغمبر به جای گل تیرباران شد… .

ادامه نوشته

10توصیه امام حسن مجتبی(ع)

امام حسن مجتبی علیه السلام فرموده‌اند: ده خصلت نیک از مکارم و فضائل اخلاق است :۱ ـ راستگویى ۲ ـ صداقت و راستى در وقت سختى و گرفتارى ۳ ـ بخشش به سائل ۴ـ خوش خُلقى ۵ ـ پاداش در مقابل کارها و ابتکارات ۶ ـ پیوند با خویشان ۷ـ حمایت از همسایه ۸ـ حق شناسى درباره دوست و رفیق ۹ ـ میهمان نوازی ۱۰ ـ در رأس همه این‌ها شرم و حیا.

متن حدیث:

قال الامام الحسن المجتبی علیه السلام: مَکارِمُ الاَْخْلاقِ عَشَرَةٌ: صِدْقُ اللِّسانِ وَ صِدْقُ الْبَأْسِ وَ إِعْطاءُ السّائِلِ وَ حُسْنُ الخُلْقِ وَ الْمُکافاتُ بِالصَّنائِعِ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ وَ التَّذَمُّمُ عَلَى الْجارِ، وَ مَعْرِفَةُ الْحَقِّ لِلصّاحِبِ وَ قِرْىُ الضَّیفِ وَ رَأْسُهُنَّ الْحَیاءُ.»

ماجرای مسموم شدن پیامبر(ص) توسط زن یهودی

آیا پیامبر اسلام به شهادت رسید یا به مرگ طبیعی از دنیا رفت؟

یکی از آسیب‌های مسایل تاریخی آن است که برخی از رخدادها ابهام دارد و از شفافیت لازم برخوردار نیست؛ از این رو قضاوت درباره آن‌ها مشکل است. تاریخ زندگی پیامبر(ص) نیز از این قاعده مستثنا نیست و بخشی از آن فاقد شفافیت می‌باشد؛ از این رو است که دانشمندان سنی و شیعی در خصوص تاریخ ولادت ایشان اختلاف نظر دارند که دوازدهم ربیع الاول است و یا هفدهم آن.

به گزارش سرویس دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) یکی از مسایلی که ابهام دارد، آن است که "آیا حضرت به مرگ طبیعی از دنیا رفت و یا شهید شد1"؟ در ذیل به برخی نقل قول‌ها در این زمینه و پاسخ‌هایی که به آنها داده شده اشاره می‌کنیم:

ادامه نوشته

اشعار شهادت امام حسن مجتبی(ع) بهمراه سبک1

با كوهي از غم رو سينه دوات شده زهر كينه
غريب شهر مدينه
به قربون روي ماهت چه حزني داره نگاهت
خونه ات ميشه قتلگاه چه پر سوزه آهت
غريب شهر مدينه3
حسن حسن داداش
*****
خزوني و زار و خسته به صورتت خون نشسته
ببين كه قلبم شكسته
خواهر ديگه تاب نداره دلت چقد خون و زاره
بيا بگو باز دوباره حديث گوشواره
*****
داداش با لبهاي خوني اين دلم و ميسوزوني
حال منو خوب ميدوني
بميرم اي عشق خواهر شدي زمين گير و پرپر
ميشي از امشب برادر تو مهمون مادر
غريب شهر مدينه3
حسن حسن داداش
احسان جاودان

دریافت فایل


 

ادامه نوشته

روضه های امام حسن(ع)

زن ها و تازه عروس ها گریه کردند، حاضر شدند مهریه هاشون رو ببخشند بیایند بدن عزیز فاطمه رو دفن کنند، آقا امام رضا (علیه السّلام) غریب نمونه.

این قدر گل روی تابوت آقا ریختند، تابوت زیر گل ها پنهان شد.

اما من تو مدینه یه تابوت سراغ دارم، کنار قبر پیغمبر به جای گل تیرباران شد… .

منبع:كتاب گلواژه های روضه

ادامه نوشته

اشعار شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) و رحلت رسول اکرم(ص)

دریافت فایل اشعار:

دریافت اشعار با موضوع اربعین حسینی به صورت PDF

دریافت اشعار با موضوع شهادت امام حسن مجتبی (ع) به صورت PDF

دریافت اشعار با موضوع رحلت پیامبر اکرم (ص) به صورت PDF

دریافت اشعار با موضوع شهادت امام رضا (ع) به صورت PDF -بخش اول

دریافت اشعار با موضوع شهادت امام رضا (ع) به صورت PDF -بخش دوم

 برداشت با ذکر صلوات  بر محمد و آل محمد (ص)

منبع:سایت دلسوختگان

ترجمه هدفمند واژه "الله" به "قضا و قدر" در شبکه های عربی!

برخی شرکت های تهیه فیلم و شبکه های ماهواره ای به نحوی مشکوک در دوبله فیلم‌های خارجی در حال پخش در لبنان و سایر کشورهای عربی، واژه "الله"را به "قضا وقدر" ترجمه می کنند؛ امری که برخی سران مسیحی لبنان آن را توطئه ای شیطانی  و صهیونیستی دانسته اند.

 پایگاه اطلاع رسانی"ˈالنشره" لبنان روز دوشنبه با انتشار گزارشی با اشاره به وجود برخی تحریف های عمدی در ترجمه متن برخی فیلم های خارجی در لبنان نوشت: در این فیلم‌ها دیده شده که واژه الله به معنای قضا و قدر ترجمه شده و این اقدام با هدف پاک کردن این واژه از عقل و وجدان بیبنده انجام می شود.

النشره در این باره نوشت: واژه الله، اسم علم و مفرد است که در زبان عربی جمع بسته نمی شود و در ادیان توحیدی به معنای خالق آمده و برخلاف آنچه شایع شده است خدایی مخصوص مسلمانان و خدایی مخصوص مسیحیان وجود ندارد بلکه خدای یگانه و احد متعلق به همه ادیان، عقیده ها و اندیشه ها است.

این سایت خبری ادامه داد: ترجمه این واژه عربی در زبان های انگلیسی، فرانسوی و مسیحیان قبطی مصر به ترتیب ˈGOD ˈ Dieuˈ و ˈVnouˈ بوده و این در حالی است که در بیشتر فیلم های ترجمه شده در لبنان و برخی کشورهای عربی، کلمات ˈGodˈ وˈDieu ˈ به معنای کلمه قدر ترجمه می شوند.

النشره نوشت: در ادیان آسمانی، ترجمه کردن واژه الله به معنای سرنوشت و قدر، جایز شمرده نشده چراکه اختلاف زیادی از لحاظ معنا میان دو واژه الله و قدر وجود دارد و در این رابطه دفتر مرحوم ایت الله ˈسیدمحمد حسین فضل اللهˈ در توضیح معنای قضا و قدر و ارتباط آن با واژه الله اعلام کرده که این دو واژه مترادف نیستند.

در ادامه بیانیه دفتر علامه فضل الله آمده است: خدای متعال خود به وجود آوردنده قضا و قدر است؛ نه اینکه این دو واژه مترادف باشند.
 
"هانی مطر"ˈ از اسقف های مسیحی لبنان نیز ضمن عمدی دانستن ترجمه واژه الله به معنای قدر در توضیح این واژگان گفت: نمی شود واژه الله را به معنای قدر ترجمه کرد، چراکه تفاوت زیادی میان دو واژه وجود دارد؛ خداوند هدایت کننده، خالق دنیا و خدای رحمت و بخشش است و بشر روابط عمیقی با او دارند، درحالی‌که واژه قدر به معنای سرنوشت نامعلوم و ناشناخته است که ما هیچ رابطه درونی با آن نمی توانیم داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: این‌گونه ترجمه های انحرافی از سوی برخی مترجمین مزدور وابسته به جریان های شیطانی از جمله صهیونیست ها با هدف شست شوی افکار عمومی از هرگونه واژه الهی انجام می شود، تا بدین ترتیب از تربیت نسلی آشنا با خدا و واژگان الهی جلوگیری به عمل آید.

این اسقف مسیحی گفت: هدف از این مساله این است که نسل های آینده بر اساس دوری از محور بندگی خدا و افکار الهی تربیت شوند و ما باید نسبت به اینگونه اقدامات هوشیار باشیم و اجازه اعمال این گونه تحریفات در متون فیلم های خارجی در لبنان را ندهیم

حکایت مرحوم حکیم و مفتی وهابی

یک حکایت زیبا از ضایع شدن بِن باز در برابر استدلال زیبای مرحوم حکیم:


                   


مرحوم آیه الله العظمى سید محسن حکیم قدس سره که مرجع شیعیان و زعیم حوزه علمیه نجف بود، در سفرى که به عربستان داشت ، در جلسه اى با « بِن باز » مفتى آن روز آن کشور (که نابینا بود) مواجه شد.

بن باز،  به دیدن آقاى حکیم رفته بود و قصد داشت با ایشان جدال کند و افکار وهابیگرى خود را مطرح نماید. در این جلسه ، بن باز، از آیه الله حکیم پرسید: شما شیعیان چرا به ظواهر قرآن عمل نمىکنید؟ آیه الله حکیم در جواب گفتند: این دیدار جاى چنین صحبت هایى نیست ، بگذارید به احوالپرسى برگزار شود.

بن باز، سماجت کرده و خواستار دریافت جواب شد. آیه الله حکیم ، ناچار به بن باز گفتند: اگر قرار باشد به ظاهر قرآن تکیه کنیم و همان را معیار عمل به آن قرار دهیم ، باید معتقد شویم که شما به جهنم خواهید رفت !

بن باز، با تعجب پرسید چرا؟

آیه الله حکیم گفتند: چون قرآن مى فرماید: و من کان فى هذه اعمى فهو فى الاخره اعمى و اضل سبیلا؛سوره اسراء، آیه 72 (کسى که در این جهان (از دیدن چهره حق ) نابینا باشد، در جهان آخرت هم نابینا و گمراه تر خواهد بود). و شما که از دو چشم نابینا هستید، طبق ظاهر این آیه باید در آخرت هم نابینا باشید و در زمره گمراهان که اهل جهنمند، قرار بگیرید. بنابراین ظاهر بسیارى از آیات قرآن مقصود نیست !



بن باز گفته بود اگر قرار است حضرت علی چشمهایم را شفا دهد اصلا نمی خواهم این چشم ها بینا شود . این قدر بغض اهل بیت در دل این مفتیان وهابیت هست و ببینید خدا به چه روز آنها را انداخته . همین بن بازگفته بود ۴۰سال در مدینه ام ودرمسجدالنبی نمازخواندم ولی هنوز به پیامبر سلام نداده ام!!!

منبع:http://aseman0251.blogfa.com

اشعار شهادت امام رضا(ع)2

هر چند که از مدینه این جا دوری

پرپر شده ی دسیسه انگوری

از خاک قدم های تو اما مستند

فیروزه تراش های نیشابوری‏

ادامه نوشته

اشعار شهادت مولانا امام رضا(ع)1

ای دل غمزده برخیز و بیا گریه کنیم

وقت آن است که با اهل ولا گریه کنیم

همچو پروانه پر خویش به آتش بزنیم

یا بسوزیم چنان شمعی و، یا گریه کنیم

چون غریبان بنشینیم به بزم غم او

برسر کوی غریب الغربا گریه کنیم

گاه گل بوسه به خاک حرم او بزنیم

گاه در خلوتی از اشک و دعا گریه کنیم

عرشیان در غم او سوک نشینند بیا

همره عرش نشینان خدا گریه کنیم

به غریبی و غم و محنت او ناله زنیم

بر دل شعله ور از زهر جفا گریه کنیم

پارۀ جان نبی پاره جگر شد، برخیز

ز جگر ناله زنیم و همه جا گریه کنیم

به جگر گوشۀ او تسلیتی برگوئیم

همره آن گل ماتم زده ما گریه کنیم

ای «وفائی» چو یتیمانِ پدر مُرده بیا

در شب شام غریبان رضا گریه کنیم

سید هاشم وفایی(سلامتی این شاعردل سوخته صلوات هدیه بفرمایید  )

 سید از ناحیه چشم بیمار هستند و نیازمند دعای خیر شما عزیزان

ادامه نوشته

اشعار رحلت حضرت رسول اکرم(ص) بهمراه سبک2

الهي بميرم براي تو   بوده کار تو لطف و محبت
ولي تو مدينه آقا ديدي بي وفايي وظلم وجسارت
آقا براي اسلام            هرجا شنيدي دشنام
ديدي اون همه آزار
قلبت اسير غمها            فکرت به پيش زهرا
گفتي خدا نگهدار
حبيبي رسول الله (3)

ادامه نوشته

اشعار رحلت حضرت رسول اکرم(ص) بهمراه سبک1

تموم شهر غم گرفته     با فاتحه دم گرفته
مدينه ماتم گرفته
ملائك از عرش اعلا    براي عرض تسلّي
رسيدن و بهر زهرا           ميخونن از طه
امون از اين مصيبت3
امون از اين ماتم
رسول حق بين بستر    مدينه دلخون و پرپر
كه رفت ز دنيا پيمبر
با غصه و بيقراري     تو گريه با غمگساري
مي ده مدينه با زاري         به زهرا دلداري
امون از اين مصيبت3
امون از اين ماتم
احسان جاودان

دریافت فایل


ادامه نوشته

اشعار شهادت امام حسن(ع) بهمراه سبک2

به بهونه ی .........

نیگا کنید چه حرم قشنگی داشته
امام حسن برو بیایی داشته
تو عین سادگی عجب حال و هوایی داشته
سینه زنی تو این حرم عجب صفایی داشته
آقای ما برا خودش کرببلایی داشته
تصورش رو کن یه روز چه زائرایی داشته
مهدی کنار این ضریح چه ناله هایی داشته
زهرا رو سر زائراش نوازشایی داشته
فاطمه تا صبح تو حرم عجب شبایی داشته
شیعه کنار این حرم چه هیئتایی داشته
مثل امامزاده هامون چه خادمایی داشته
برا نظافت حرم فرشته هایی داشته
رو حرمش یه گنبد امام رضایی داشته
حتما تو صحن باصفاش کبوترایی داشته
شبای آخر صفر سیاهیایی داشته
کتیبه هایی داشته سینه زنایی داشته

رضا تاجیک

انتخاب سبک اختیاری است. اصطلاحاً بی وزن سروده شده است.

ادامه نوشته

اشعار شهادت  امام حسن(ع) بهمراه سبک1

تو امام بی کس این سرزمینی
گرچه از این بی وفاها دل غمینی
از برای شیعیانت تو معزّالمؤمنینی
وای؛ با دل سائل صمیمی   تو کریم ابن کریمی مولانا
وای؛ پسر ارشد زهرا         حضرت مظلوم دنیا مولانا
کریم آل اللهی  مولانا مولانا
امام ثاراللهی      مولانا مولانا

ادامه نوشته

اشعار شهادت امام رضا(ع) بهمراه سبک2

دمي كه به كار دل خود شك كردم
به قاب دلم اسم تو را حك كردم
لبم را به نامت متبرك كردم
ضامن آهو دريابم    فقط تو هستي اربابم
مولانا غريب يا امام رضا 3
من از كودكي برده‌ام لذت عشق
كه ساكن شدم در حرم حضرت عشق
تو داري فقط اينچنين شوكت عشق
صحن و سرايي رؤيايي    جنت اهل دنيايي
مولانا غريب يا امام رضا 3
امير حسين الفت
دریافت فایل


ادامه نوشته

اشعار شهادت امام رضا(ع) بهمراه سبک1

بین غربت بی قرارم     سر به خاک غم گذارم 2
وای؛ خیره بر در مانده ام من
أشهدم را خوانده ام من  
وامصیبت وامصیبت
مادر سوزم از زهر جفا    مادر حجره ام شد کربلا 2
مادر فاطمه یا فاطمه 3

ادامه نوشته

شبهه دوم مطروحه از سایت  یک عمـری

 ادعای پیروان ابوبکر و عمر:ابوهریره راوی حدیث احادیث جعلی نمی گفت!!!!!

ابوهريره دروغگو و جاعل حديث

 مناقشه در وثاقت ابو هريره : 

چگونه ممكن است ابوهريره دروغگو باشد ؛ در حالي كه از وي روايات فراواني  در كتاب‌هاي روائي نقل شده است ؟

در جواب مي‌گوييم : كثرت روايت ، هيچ وقت دلالت بر راستگویی آن شخص نخواهد بود ؛ چرا كه راوي هر چه دروغ‌‌گوتر باشد ، رواياتش نيز افزايش خواهد يافت و ابو هريره مصداق كامل و اتم اين مطلب است او راوی حدود 5000 حدیث است یعنی دین اهل سنت مدیون احادیث اوست آنکه عمر بر او تازیانه زد و او را دزد خواند و تهديد به تبعیدش کرد، ببینید دین خود را مدیون چه شخصیتی هستید پس اگر دروغگویی او از منابع اهل سنت ثابت شود هیچ حدیث او محلی از اعتنا نخواهد داشت  .


عمر ، ابوهريره را دشمن خدا مي‌داند :

مورخين نقل كرده‌اند كه عمر بن خطاب در سال 21 هـ ابوهريره را به عنوان والي به بحرين فرستاد . به خليفه خبر دادند كه ابو هريره مال و ثروت هنگفتي جمع آوردي كرده است . خليفه در سال 23 وي را عزل و به مدينه فراخواند . وقتي كه ابو هريره آمد ، عمر به وي گفت :

يا عدوّ الله وعدوّ كتابه، أسرقت مال الله؟!

اي دشمن خدا و دشمن كتاب خدا ! مال خدا را سرقت مي‌كني ؟

ابوهريره در جواب گفت :

لم أسرق وإنّما هي عطايا الناس لي .

دزدي نكرده‌ام ، اين‌ها هديه‌هايي است كه مردم به من داده‌اند !

ادامه نوشته

پاسخ به شبهات مطروحه از یک سایت  عمـــــــری و ابوبکری

به نام خدای مهربان

در طول تاریخ بودند و هستند کسانی که مدعی صداقت و داشتن علم و ... هستند و خود را اهل تفکر و بحث علمی می دانستند . اما وقتی با ایشان بحث می کنید یا دشنام می گویند و یا ....

یکی از کاربران که خود را محمد معرفی کرده بود ما را دعوت به هم کلامی کرد و اما در ادامه شروع به توهین به برخی از علما نموده و حتی به عنوان برخی ادعاهای متاسفانه ناراست نمود  که در این مجال اندک تا جایی که ممکن باشد به بیان مسائلی در ژاسخ به شبهات ایشان می نمایم.

وبگاه  ایشان به نام: قبله نما

و اما شبهه نخست :

ایشان گفتند حضرت ام کلثوم دختر حضرت زهرا و حضرت علی (ع) با عمر(قاتل حضرت زهرا (س) ازدواج کرد

و مدعی شدند ما شیعیان کاسه داغ تر از آش شده و اصلا واقعیت را نمی دانیم و ...

در ذیل به پاسخ این شبهه می پردازیم:

اینم فایل پی دی اف پاسخ به این شبهه که توسط موسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) مطرح شد

http://www.valiasr-aj.com/lib/omekolsom/omekolsom.pdf


 حتما ادامه مطلب را بخوانید

ادامه نوشته

لیست سیاه مختار + جدول

به گزارش«شیعه نیوز» مختار با توجه به اینکه مردی کاردان و سرد و گرم چشیده بود، سعی داشت هدف خود یعنی انتقام شهدای کربلا را به نحو احسن و کامل پیاده کند.بنابراین، برخی افراد که در لشکر عمر بن سعد مرتکب جنایات علیه خاندان عصمت و طهارت در روز عاشورا شدند، در لیست سیاه مختار قرار گرفتند.

این لیست سیاه توسط حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی مؤلف کتاب «ماهیت قیام مختار» از سه کتاب تاریخ طبری، تاریخ کامل ابن‌اثیر و بحارالانوار علامه مجلسی استخراج شده است:








نام و نام پدر جرم مجازات نحوه مجازات
1-عمر بن سعد بن وقاص فرماندهی کل لشکر کوفه و شام در کربلا و جنایات متعدد اعدام با ضربات شمشیر و جدا کردن سر از بدن در خانه‌اش
2-حفص بن عمر بن سعد همکاری با پدر در جنایات کربلا اعدام جدا کردن سر او در محضر مختار
3-شمر بن ذی‌الجوشن فرماندهی پیاده نظام در کربلا و جنایات مکرر اعدام کشته شدن در درگیری و سپس سر او از بدنش جدا کردند
4-سنان بن انس کسی که سر امام حسین(علیه السلام) را از بدنش جدا کرد و جنایات دیگر اعدام قطع انگشتان و بریدن دست و پایش، در حالی‌که هنوز جان داشت، در دیگ روغن جوشیده زیتون انداختند
5-خولی بن یزید اصبحی حامل سر بریده امام و جنایات مکرر در کربلا و قاتل عثمان بن علی و جعفر بن علی در روز عاشورا اعدام با شمشیر کشته شد و بدن او را آتش زدند
6-بجدل بن سلیم کلبی بریدن انگشت امام حسین اعدام قطع انگشتان و قطع دست و پا تا به هلاکت رسید
7-حرمله بن کاهل اسدی تک تیرانداز کربلا و قاتل علی اصغر و عبدالله فرزند امام حسن و جنایات مکرر در کربلا اعدام قطع دست و پا و سپس بدن او را آتش زدند
8-حکیم بن طفیل سندسی لباس ابوالفضل را غارت کرد و به سوی امام حسین تیراندازی کرد و قاتل ابوالفضل بود اعدام تیرباران تا مردن و به روایتی دست و پای او را به زمین میخ کردند و با 9 نفر دیگر(که روز عاشورا اسب بر بدن امام حسین تاختند) اسب بر بدنشان تاختند تا به هلاکت رسیدند
9-مرة بن منقذ عبدی قاتل علی اکبر و جنایات دیگر اعدام یک دستش هنگام دستگیری به شدت مجروح شد، فلج شد و فرار کرد
10-زید(یزید) بن رقاد جهنی تک تیرانداز در کربلا، قاتل عبدالله فرزند مسلم بن عقیل و شرکت در قتل ابوالفضل عباس اعدام سنگسار و سپس تیرباران شد
11-عمرو بن صبیح از عوامل مهم کربلا و قاتل عبدالله فرزند مسلم بن عقیل با ضربات نیز به هلاکت رسید و به روایتی جزو آن 10 نفری بود که دست  و پایشان را بر زمین میخ کردند و اسب بر آنان تاختند تا کشته شدند
12-مالک به هشیم بدائی کلاهخود امام حسین را به غارت برده بود اعدام قطع دست و پا به هلاکت رسید
13-عبدالله بن اسید جُهنی شرکت فعال در حادثه عاشورا اعدام گردن او را زدند
14-حمل بن مالک محاربی شرکت فعال در جنایات کربلا اعدام گردن او را زدند
15-رقاد بن مالک بجلی شرکت در جنگ روز عاشورا و غارت اموال امام حسین(علیه السلام) اعدام جلو بازار در ملأ عام گردن او را زدند
16-عمرو بن خالد بجلی
اعدام جلو بازار در ملأ عام گردن او را زدند
17-عبدالرحمان بن بجلی
اعدام در ملأ عام گردن او را زدند
18-عبدالله بن قیس خولانی شرکت در جنگ روز عاشورا و غارت اموال امام حسین(علیه السلام) اعدام جلو بازار گردن او را زدند
19-مالک بن بشیر بُدی شرکت فعال در ماجرای کربلا اعدام دو دست و پایش را قطع کردند تا جان داد
20-عثمان بن خالد جهنی قاتل عبدالرحمان بن عقیل پسر عموی امام حسین و به غارت بردن لباسش اعدام دو دست و پایش را قطع کردند تا جان داد
21-زیاد بن مالک شرکت فعال در فاجعه کربلا و غارت لباس شخصی امام حسین(علیه السلام) اعدام جلو بازار در ملأعام گردن او را زدند
22-عبدالرحمان بن ابی‌خشکاره شرکت فعال در فاجعه کربلا و غارت لباس شخصی امام حسین(علیه السلام) اعدام در ملأعام گردن او را زدند
23-اسحاق بن حوبه جزو گروه 10 نفره تاختن اسب بر بدن امام حسین(علیه السلام) اعدام دست و پای او را به زمین میخ کردند، اسب‌ها بر بدن او تاختند تا به هلاکت رسید
24-اخنس بن مرشد جزو گروه 10 نفره تاختن اسب بر بدن امام حسین(علیه السلام) اعدام دست و پای او را به زمین میخ کردند، اسب‌ها بر بدن او تاختند تا به هلاکت رسید
25-عبدالله بن صلخب قیسی شرکت فعال در ماجرای عاشورا اعدام در ملأ عام گردن او را زدند
26-عبدالرحمان بن صلخب شرکت فعال در ماجرای عاشورا اعدام در ملأ عام گردن او را زدند
27-عبدالله بن وهب همدانی شرکت فعال در ماجرای عاشورا اعدام در ملأ عام گردن او را زدند
28-عثمان بن خالد دهمانی قاتل یکی از جوانان بنی‌هاشم در روز عاشورا اعدام جلو منزل کنار چاهی گردن او را زدند
29-هبیاط و عبدالرحمان بن زرعه از عوامل فاجعه کربلا کشته شدن در درگیری در منزل خود و در درگیری کشته شدند
30-رجاء بن منقذ عبدی اسب بر بدن امام حسین(ع) تاخت، جزو گروه 10 نفره اعدام دست و پای او را با زنجیر بستند  یا با میخ بر زمین کوبیدند و اسب‌ها بر بدنش تاختند
31-سالم بن خثیمه اسب بر بدن امام حسین(ع) تاخت، جزو گروه 10 نفره اعدام دست و پای او را با زنجیر بستند  یا با میخ بر زمین کوبیدند و اسب‌ها بر بدنش تاختند
32-واحظ بن ناعم اسب بر بدن امام حسین(علیه السلام) تاخت، جزو گروه 10 نفره اعدام دست و پای او را با زنجیر بستند  یا با میخ بر زمین کوبیدند و اسب‌ها بر بدنش تاختند
33-صالح بن وهب اسب بر بدن امام حسین(علیه السلام) تاخت، جزو گروه 10 نفره اعدام دست و پای او را با زنجیر بستند  یا با میخ بر زمین کوبیدند و اسب‌ها بر بدنش تاختند
34-هانی بن ثبیت علیه السلام اعدام دست و پای او را با زنجیر بستند  یا با میخ بر زمین کوبیدند و اسب‌ها بر بدنش تاختند
35-اسید بن مالک اسب بر بدن امام حسین(علیه السلام) تاخت، جزو گروه 10 نفره اعدام دست و پای او را با زنجیر بستند  یا با میخ بر زمین کوبیدند و اسب‌ها بر بدنش تاختند

جدول بالا فهرست کوتاهی از اسامی کسانی است که در تاریخ به نام آنان اشاره شده است و برخی مورخان نوشته‌اند تنها از مردم کوفه که در قتل امام حسین(علیه السلام) به نحوی شرکت داشتند، بیش از 18 هزار نفر به انتقام خون شهدا اعدام شدند و این غیر از کشتار وسیعی است که ابراهیم اشتر از لشکر شام کرد که تلفات آنان را حدود 70 هزار نفر نوشته‌اند. البته این اعداد بیش از آنکه واقعی به نظر آید، اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد.

اشعار رحلت رسول اکرم(ص)2

 

ماتم گرفت حال و هوای مدینه را

پوشید کعبه رخت عزای مدینه را

خاکم به سر که دست اجل تیشه بر گرفت

وز پا فکند نخل رسای مدینه را

رکن علی شکست ز فقدان مصطفی

در برگرفت خاک، صفای مدینه را

ادامه نوشته

اشعار رحلت حضرت رسول اکرم(ص)1

ای امت رسول، قیامت به پا کنید

لبریز، جام دیده ز اشک عزا کنید

در ماتم پیمبر و تنهایی علی

باید برای حضرت زهرا دعا کنید

داغ پیغمبر است و بلایی‌ست بس عظیم

حیدر غــریب گشتـه و زهـرا شده یتیم

ادامه نوشته

دانلود چند مداحی جدید از سید

مراسمات شهادت حضرت رقیه (س) و اربعین حسینی (ع)

که در هیئت ابی عبدالله اجرا شد برای  دانلود  قرار گرفت

زمینه اربعین حسینی (ع)اومدم زیارت یارم ..

 واحد اربعین حسینی (ع) دریغا ای دریغا...

مداحی محلی در مقام بابا (مراسم هفت پدر شهید شالیکار)

مداحی محلی (سبک کتولی در مقام پدر)

 

اشعار اربعین حسینی(ع) بهمراه سبک 2

روی توماه تمام من        قبرتوبیت الحرام من
من دل شکسته ام ـ ازپانشسته ام
آمدم ازسفرـ زائرخسته ام
یابن زهراحسین ـ یابن زهراحسین
********
بشنوای یارخونین جامه       می خوانم من زیارت نامه
دلبربی سرم ـ عزیزمادرم
شسته قـبرتـورا ـ ا شک چشم ترم
 یابن زهراحسین ـ یابن زهراحسین
********


 

ادامه نوشته