4 شماره ضروری که حتما باید بدانید!

در مواقع گناه با این شماره تماس بگیرید(شماره 41/داخلی 36)

 

از دوران کودکی تا به حال علاقه زیادی با داشتن تقویم‌های کوچک و جیبی داشته‌ایم، نکته ای که سبب علاقه ما به این تقویم‌های زیبا و دوست داشتنی شده است، علاوه بر اطلاعات فراوانی که در آن‌ها وجود دارد، درج شماره های کوتاه و ضروری در آخر تقویم‌هاست، از جمله کد کشورها و شهر های مختلف که گاهی مورد نیاز است و برای بدست آوردن آن‌ها باید به این تقویم‌ها مراجعه کنیم.

گناه

اما در کنار کد شهرها و کشورها آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است، شماره‌هایی است که هر فردی باید آن‌ها را به خاطر بسپارد تا بتواند در مواقع ضروری از آن‌ها به خوبی استفاده کند، که در این میان، شماره‌هایی مانند (118،115،110،125) از اهمیت بسزایی برخوردار هستند و روزانه افراد زیادی با آن‌ها سر و کار دارند که همین جا برای همه شما یک آرزو می‌کنم و آن اینکه از میان این شماره های چهارگانه تنها با شماره 118 کار داشته باشید و هیچ گاه در طول زندگی نیازی به تماس با بقیه شماره‌هایی که ذکر شد پیدا نکنید.

این مطالب مقدمه ای کوتاه بود تا به معرفی برخی از شماره های ضروری در آیات الهی و نسخه موفقیتی که خداوند متعال برای ما فرستاده است بپردازیم، شماره‌هایی که لازم است هر مسلمان آن‌ها را به خاطر داشته باشد و در تمامی لحظات از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کند.

اگر چه تمامی آیات الهی برای زندگی انسان نازل شده‌اند، اما در این میان برخی از آیات با آثار و خواص حیرت انگیز خود می‌توانند در مواقع مختلف زندگی اعم از سختی‌ها و آسانی‌ها به ما کمک کنند و به بهترین شکل ممکن ما را از دریای مشکلات بیرون بکشند و راه موفقیت را به ما معرفی کنند.

بر خلاف سایر شماره های ضروری که ممکن است برای مدتی پاسخ گوی شما نباشد و شما را در انتظار قرار دهند، شماره های که در صدد معرفی آن‌ها هستیم 24 ساعته هستند و شما در اولین ثانیه از تماس، وصل خواهید شد و پاسخگوی سۆالات شما خواهند بود.

پیشنهاد می‌کنیم که با سرمایه گذاری اندکی وقت، این شماره‌ها و همچنین آیاتی که ذکر می‌شود را به حافظه خود بسپارید تا بتوانید در مواقع نیاز به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

1 - اگر با مشکلات فراوانی مواجه هستید با شماره 2 و داخلی 153 تماس بگیرید.

با تماس با این شماره مهم و ضروری راهی مطمئن و شایسته برای مبارزه و در نتیجه پیروزی بر مشکلات به شما معرفی می‌شود و در طول تاریخ انسان‌های زیادی با این شماره تماس گرفته و توانسته‌اند بر مشکلات غلبه کنند، برای شما به محض تماس با این شماره آیه نورانی زیر تلاوت خواهد شد:

(یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ : ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از شکیبایی و نماز یاری جویید؛ زیرا خدا با شکیبایان است) (البقرة : 153)

امیر مۆمنان علی علیه‌السلام از مصادیق بارز افرادی بود که در طول زندگی با این شماره بارها و بارها تماس گرفتند، چنانچه در روایتی می‌خوانیم که هر گاه کار سختی برای حضرت پیش می آمد حضرت دو رکعت نماز می‌خواندند (تفسیر صافی ذیل آیه شریفه)

همچنین در حالات صدرالدین شیرازی (معروف به ملاصدرا) و همچنین ابن سینا نیز نقل کرده‌اند که این دو مرد بزرگ در لحظات سختی و مشکلات با این شماره‌ها تماس گرفته و مشکلات علمی خود را این‌گونه حل می‌کردند. (فوائد الرضویه، ص 380.)

2 - اگر ثروت می‌خواهید با این شماره‌ها تماس بگیرید (شماره 5 و داخلی 66) (شماره 53 و داخلی 39)

قرآن

با تماس با این شماره به شما گفته خواهد شد که یکی از مهم‌ترین اسرار برای ثروتمند شدن یک جامعه، عمل کردن به دستورات و توصیه های کتاب‌های آسمانی و در حال حاضر قرآن مجید است که طبق وعده خداوند متعال در این صورت انسان‌ها از برکات آسمانی و زمینی برخوردار می‌شوند.

( وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُواْ التَّوْرَاةَ وَالإِنجِیلَ وَمَا أُنزِلَ إِلَیهِم مِّن رَّبِّهِمْ لأكَلُواْ مِن فَوْقِهِمْ وَمِن تَحْتِ أَرْجُلِهِم مِّنْهُمْ أُمَّةٌ مُّقْتَصِدَةٌ وَكَثِیرٌ مِّنْهُمْ سَاء مَا یَعْمَلُونَ : و اگر آنان به تورات و انجیل و آنچه از جانب پروردگارشان به سویشان نازل شده است، عمل می‌کردند، قطعاً از بالای سرشان [برکات آسمانی] و از زیر پاهایشان [برکات زمینی] برخوردار می‌شدند. از میان آنان گروهی میانه‌رو هستند، و بسیاری از ایشان بد رفتار می‌کنند) (المائدة : 66)

همچنین با تماس با شماره (شماره 53 و داخلی 39) به شما گفته خواهد شد که علاوه بر شرط ذکر شده تلاش و کوشش نیز نقش بسزایی در بدست آوردن ثروت دارد:

(وَأَن لَّیْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى : و اینکه برای انسان جز حاصل تلاش او نیست) (النجم : 39) و هیچ فردی در طول تاریخ با تنبلی و تن پروری به ثروت نرسیده است.

3 - اگر به دنبال خوشبختی و سعادت هستید این شماره را فراموش نکنید (شماره 22 و داخلی 77)

عده زیادی در جستجوی خوشبختی و سعادت با شماره های مختلفی تماس می‌گیرند، اما یا پاسخی دریافت نمی‌کنند و یا اگر پاسخی بگیرند راه اصلی و حقیقی خوشبختی به آن‌ها داده نمی‌شود و در نتیجه به بیراهه می‌روند، اما شما به راحتی می‌توانید با تماس با این شماره از راه اصلی و واقعی خوشبختی و سعادت مطلع شوید، راهی که به شما برای رسیدن به ایستگاه خوشبختی توصیه های زیبایی می‌کند:

 

(یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا ارْكَعُوا وَاسْجُدُوا وَاعْبُدُوا رَبَّكُمْ وَافْعَلُوا الْخَیْرَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ : ای کسانی که ایمان آورده‌اید، رکوع و سجود کنید و پروردگارتان را بپرستید و کار خوب انجام دهید، باشد که رستگار شوید) (الحج : 77)

4 - در مواقع گناه با این شماره تماس بگیرید (شماره 41 و داخلی 36)

بی شک شیطان در زندگی، همه افراد را وسوسه و به گناه تشویق می‌کند، که یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از گناه و معصیت تماس با شماره ذکر شده است، بدین صورت که در لحظه گرفتار شدن در دام گناه به خداوند پناه ببریم و خود را از آلوده شدن به پلیدی‌ها دور کنیم:

( وَإِمَّا یَنزَغَنَّكَ مِنَ الشَّیْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ : و اگر دمدمه‌ای از شیطان تو را از جای درآورد، پس به خدا پناه ببر که او خود شنوای داناست) (فصلت : 36)

در ارتباط با این شماره مهم و حیاتی که استفاده از ان برای هر فردی ضروری و مهم است به این روایت زیبا و خواندنی از امیر مۆمنان علی علیه‌السلام اشاره می‌کنم که :

(إِذا وَسْوَسَ الشَّیْطانُ إِلی أَحَدِکُمْ فَلْیَسْتَعِذْ بِاللّهِ وَلْیَقُلْ آمَنْتُ بِاللّهِ مُخْلِصاً لَهُ الدِّیْنَ: هر گاه شیطان یکی از شما را وسوسه کند باید به خدا پناه برد، و بگوید: به خداوند ایمان آوردم، و دین خود را برای او خالص می‌کنم)(نور الثقلین، جلد 4، صفحه 551.)

خلاصه کلام آنکه اگرچه تمامی آیات الهی برای زندگی انسان مهم و حیاتی است، اما در میان این آیات، برخی از خواص و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند و به عبارتی دیگر شماره های ضروری هستند که لازم است هر مسلمانی در زندگی روزمره خود بارها و بارها با آن‌ها تماس گرفته و زندگی خود را با این شماره های حیاتی وفق دهد.

انسان هایی که سنگ شدند

«قلبش مثل سنگ شده است»، این مثل را برای آدم هایی به کار می بریم که سنگدل هستند اما باورش خیلی سخت است که آدم هایی باشندکه واقعا بدنشان مثل سنگ شده باشد. گذر زمان آنها را تبدیل به سنگ می کند. کافی است یک ضربه کوچک به بدنشان وارد شود تا استخوان هایشان به شکلی عجیب و غریب در بدنشان شروع به رشد کند.

به گزارش نامه به نقل از همشهری سرنخ ، «قلبش مثل سنگ شده است»، این مثل را برای آدم هایی به کار می بریم که سنگدل هستند اما باورش خیلی سخت است که آدم هایی باشندکه واقعا بدنشان مثل سنگ شده باشد. گذر زمان آنها را تبدیل به سنگ می کند. کافی است یک ضربه کوچک به بدنشان وارد شود تا استخوان هایشان به شکلی عجیب و غریب در بدنشان شروع به رشد کند.

ادامه نوشته

دعوای الله اکبر

بیداری اسلامی باشد یا انسانی ، فرقی نمی کند،  اما عده ای بر سر الله اکبر دعوا دارند!

تظاهرات مصر، قاهره

مصر طی دو ماه بعد از برکناری مرسی حدود 200 نفر کشته داده بود اما روز چهارشنبه طبق آمار وزارت بهداشت مصر در یک روز 594 نفر و طبق آمار اخوان المسلمین بیش از 2000 نفرجان خود را از دست دادند. میادین و خیابان های مصر که سال پیش همه فریاد الله اکبر بود و مردم یکپارچه در کنار هم بر علیه استبداد مبارزه می کردند حال آن جمعیت دو دسته شده، روبروی هم ایستاده اند و هر کدام با خوانش خود دم از شعارهای انقلابی خود می زنند.

این قصه را به گونه ای دیگر در سوریه شاهد هستیم، در سوریه وقتی در کنار مردم می آیید که در برابر ارتش آزاد ایستاده اند فریاد الله اکبر می شنوید و  وقتی در ارتش آزاد نگاه می کنید آنجا هم فریاد الله اکبر به گوش می خورد!

 

ادامه نوشته

بهانه وهابیون برای تخریب بارگاه بقیع چه بود؟/ با چه رویی با پیغمبر(ص) روبرو می شوند؟

استاد محمدجعفر طبسی به ابنا پاسخ داد:
 بهانه وهابیون برای تخریب بارگاه بقیع چه بود؟/ با چه رویی با پیغمبر(ص) روبرو می شوند؟

امامان معصوم که در بقیع مدفون هستند چه شخصیت‏هایی هستند؟ / تاریخ بنای گنبد و بارگاه روی قبور ائمه بقیع به چه وقت بر می گردد؟/ آیا مسلمانان و اهل سنت در قرون گذشته به وجود گنبد و بارگاه‏های بقیع اعتراض داشتند؟/ برخی افراد معتقدند از آنجا که اهل بیت(ع) در دل مسلمانان و شیعیان جای دارند تخریب قبور ایشان تاثیری ندارد. آیا این حرف صحیح است؟ 

  .f5cls{text-align:justify;} .f5cls a{color:blue;text-decoration:underline;} .f5cls a:hover{color:red;text-decoration:none;} .f5cls a:visited{color:#a44;}

خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا / سرویس صفحات فرهنگی:

امروز هشتم شوال است؛ یادآور غم انگیزترین روز تاریخ معاصر اسلام؛ سالگرد روزی که در سال ۱۳۴۴ هجری قمری و پس از روي‌ كار آمدن سومين حكومت وهابي آل سعود در عربستان، وهابيون به فتوای  سران گمراه خود مراقد مطهر ائمه و اهل‌بيت ‌پيامبر(ص) در بقیع را ويران‌ کردند.

«حجت الاسلام والمسلمین استاد محمدجعفر مروجی طبسی» در گفتگو با ابنا، زوایایی از این بزرگترین جنایت فرهنگی قرن بیستم را روشن کرده است:

ابـنا: لطفاً در ابتدا کمی در مورد تاریخچه قبرستان بقیع توضیح دهید.

ــ بسم الله الرحمن الرحیم. الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین الذین اذهب الله عنهم الرجس و طهرهم تطهیراً.

بقیع، یکی از مقدس‏ترین و با فضیلت ترین بقاع مدینه بعد از مدفن رسول گرامی(ص) است. قبرستان بقیع اول مدفن و مزاری است که به دستور رسول خدا به وسیله مسلمانان تأسیس شد. در اهمیت بقیع همین بس که پیغمبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند: "از بقیع هفتاد هزار نفر محشور خواهند شد که صورت آنان مانند شب چهارده خواهد درخشید".

قبرستان بقیع، ریشه در روایات ما و تاریخ کهن اسلامی ما دارد. بقیع مدفن فرزندان پیغمبر است؛ بقیع بنا به بعضی روایات مدفن حضرت فاطمه زهرا(س) است؛ بقیع مدفن چهار تن از ائمه معصومین ـ یعنی امام حسن مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) ـ است؛ بقیع مدفن صحابه بزرگ پیغمبر(ص) است؛ بقیع مدفن حضرت ام البنین(س) است؛ بقیع مدفن جناب حلیمه دایه رسول اکرم(ص) است؛ بقیع مدفن بسیاری از بزرگانی است که اکنون فرصت بیان نام همه آنها نیست.

ابـنا: درباره این چهار امام معصوم که در بقیع مدفون هستند صحبت کنید تا بویژه خوانندگان خارجی و غیرشیعه آنها را بشناسند و ببینند که مرقد چه شخصیت‏هایی تخریب شد.

ــ البته تبیین شخصیت این چهار امام کار ما نیست؛ چون از مقامی بسیار بسیار عالی و رفیع برخوردارند و انسان های غیرمعصوم و گنهکار نمی توانند آنان را معرفی کنند. ولی همین مقدار به شما عرض کنم که «امام محمد باقر(ع)» یکی از این چهار امامی است که در بقیع دفن شده است. «جناب مسلم» از دانشمندان طراز اول اهل سنت در جلد اول کتاب خود "صحیح مسلم" در صفحه 15 از شخصی به نام «جابر بن یزید جعفی» یک روایت نقل می کند که خیلی قابل توجه است. روایت این است که جابر می گوید: « عندي سبعون الف حديث عن ابي جعفر عن النبي كلها صحيح». دقت کنید؛ تنها یک نفر به نام جابر بن یزید جعفی می گوید در سینه من از امام محمد باقر(ع) هفتاد هزار حدیث وجود دارد. نکته مهم‏تر این که می گوید این هفتاد هزار حدیث را امام  باقر(ع) از پیغمبر اکرم(ص) نقل کرد. ما از این چه می فهمیم؟ این نکته دلالت می کند بر اینکه امامان ما عموماً و امام محمد باقر(ع) خصوصاً در نشر فرهنگ نبوی ید طولایی داشته اند. این مطالب بیانش ممکن است آسان باشد؛ ولی خیلی فوق العاده است که یک نفر به تنهایی هفتاد هزار روایت از وجود نازنین پیغمبر اکرم(ص) نقل کند.

 

«امام جعفر صادق(ع)» یکی دیگر از ائمه مدفون در بقیع است. زبان از بیان عظمت حوزه ای که امام صادق(ع) با فشارهایی که در آن زمان وجود داشت تشکیل داد قاصر است. من فقط برای شما یک جمله از «مرحوم شیخ مفید» عرض کنم. ایشان در کتاب شریف "الارشاد" خود، نام راویانی که از امام جعفر صادق روایت نقل کردند را جمع کرده است که تعداد آنها بالغ بر 4000 نفر است. دقت کنید؛ در حدود 1400 سال قبل با وجود محدودیت های بنی امیه و بنی عباس، امام جعفر صادق(ع) حوزه علمیه ای را تاسیس کردند که اکنون تمام حوزه های علمیه موجود ـ چه در نجف اشرف، چه در قم، چه در مشهد، چه در جاهای دیگر ـ همه سر سفره قال الباقر و قال الصادق آن نشسته اند.

«امام حسن مجتبی(ع)» و «امام سجاد زین العابدین(ع)» هم برای همه مسلمانان دنیا از مذاهب مختلف شناخته شده هستند.

ابـنا: هم اکنون قبور بقیع بدون سنگ و نشان است؛ اما تصاویری قدیمی وجود دارد که بر روی بسیاری از این قبور، گنبد و مقبره وجود دارد. آیا بقیع همیشه به این حالت ناهنجار بود؟

ــ نه همیشه اینطور نبوده است و بسیاری از قبور اهل بیت(ع) و قبور صحابه بارگاه و مقبره داشتند.

ابـنا: تاریخچه بناء گنبد و بارگاه روی قبور ائمه بقیع به چه وقت بر می گردد؟

ــ تاریخ ایجاد ساختمان و بنای گنبد و بارگاه روی قبور ائمه بقیع به طور دقیق معلوم نیست؛ اما از مجموع قرائن و شواهد به دست می آید، كه از قرن پنجم هجری به بعد، قبور ائمه بقیع به صورت فعلی نبوده و بارگاه داشته است؛ یعنی از زمان «مجد الملک» که در سال 492 هجری کشته شد و «ذهبی» از او به عنوان یک انسان عظیم الشأن یاد می‏کند.

با توجه به تقارن قتل معمار بقیع که با تاریخ کشته شدن مجدالملک تقارن دارد، می توانیم تاریخ تقریبی ساخت و ساز گنبد و بارگاه روی قبور چهارگانه امامان معصوم را به دست بیاوریم که حداقل از قرن پنجم هجری، قبور ائمه بقیع گنبد و بارگاه داشته است.

ابـنا: اسناد مکتوب در این زمینه چیست؟

ــ بسیار است؛ مثلا «ابن جبیر» یک جهانگرد معروف که در سال 614 هجری قمری یعنی اوائل قرن هفتم از دنیا رفته است در مورد گنبد ائمه بقیع جمله بسیار دقیقی دارد که من ترجمه اش را برایتان عرض کنم. می گوید: "آن گنبدی است مرتفع و سر به فلک کشیده که در نزدیکی درب بقیع واقع است". این سخن، کاملاً صحیح و دقیق است و با بقیع فعلی هم مطابقت دارد و نشان می دهد که مکان مورد زیارت ما در بقیع فعلی درست است.

 

جناب «ابن نجار» مدینه شناس و مورخ معروف اسلامی است که او نیز در قرن هفتم می زیسته نیز در رابطه با بارگاه و گنبد بقیع می‏گوید: "این گنبد، بزرگ، مرتفع و دارای قدمت زمانی است. بارگاه دو در دارد که یکی از آنها هر روز باز می‏شود".

نکته مهم دیگری که در این مورد وجود دارد در رابطه با تعمیرات بقیع است. در تواریخ اهل سنت آمده است که در سال 519 ق. ساختمان و گنبد و بارگاه ائمه بقیع به دست «المسترشد بالله» که یکی از خلفای عباسی بود تعمیر شد. یعنی چه تعمیر شد؟ یعنی اینکه روی این قبور مطهر و مظلوم چهارگانه، گنبد و بارگاه بوده است که نیاز به تعمیر داشته و در سال 519 ق. تعمیر شده است.

ابـنا: بنابراین مسلمانان اهل سنت در آن زمان نه تنها به وجود این گنبدها و بارگاه‏ها اعتراض نداشتند بلکه در توجه و اعمار آنها هم کوشا بودند؟

ــ بله، نکته کلیدی همین است. آنچه از گفته این بزرگواران استفاده می کنیم این است که سابقه و تاریخ ساختمان گنبد و بارگاه ائمه بقیع به حدود هزار سال قبل می رسد اما احدی از مسلمین نگفت که این ها شرک یا بدعت است و باید منهدم شود و از بین برود.

.

  

ابـنا: درباره خصوصیات آن بارگاه ها هم نقلی داریم؟

ــ بله، در اسناد تاریخی حتی ویژگی ها و خصوصیات این اماکن مقدس هم به وسیله تاریخ نویسان به تصویر کشیده شده است. به این معنا که این تاریخ نویسان ارتفاع آن گنبد و بارگاهی که روی قبور ائمه بوده را هم ثبت کرده اند. شکل ساختمان را هم  می گویند هشت ضلعی بوده است. الان می گوییم که باصطلاح ضریح حضرت سیدالشهداء(ع) شش ضلعی است، آن وقت هم می گفتند که بارگاهی که روی قبور ساخته شده بوده، به شکل هشت ضلعی بوده است.

 

من در بعضی از مدارک، عکسی هم از بارگاهی که روی قبور ائمه بقیع وجود داشت و دارای گنبد بزرگی هم بود دیده ام.

ابـنا: غیر از ائمه اطهار(ع) آیا قبور بقیه مدفونان در بقیع نیز مقبره و گنبد داشت؟ 

ــ «علی بن موسی» که یکی از نویسندگان ساکن شهر مدینه است در این زمینه می‏نویسد: "و قبة آل البیت العظام و هی أکبر القباة..."؛ یعنی گنبد بارگاه اهل بیت از همه گنبدهای موجود در بقیع بزرگ‏تر است.

مهم‏تر از همه اینها سخن «ابراهیم رفعت پاشا» است که 19 سال قبل از تخریب این قبور، آنها را توصیف کرده و  می گوید: "بزرگ‏ترین گنبد از گنبدهای موجود در بقیع، گنبد ائمه بقیع است".

از این گفته ها دو نتیجه مهم به دست می‏آید:

نتیجه اول: از لابه لای سخنان این بزرگواران استفاده می شود که قبور مطهر ائمه بقیع از صدها سال قبل مورد احترام همه مسلمانان بوده و احدی از بزرگان و علما و دانشمندان اهل تسنن صحبت از بدعت بودن بنای بر قبور نکرد. این نکته مهمی است که از سال 492 ـ یعنی قرن پنجم ـ تا نوزده سال قبل از هدم قبور ائمه بقیع توسط وهابی ها، احدی نگفت که این قبور شرک است یا باصطلاح بدعت است!

این خودش بهترین دلیل است بر این که این کار زشتی که وهابیون در حدود صد سال قبل نسبت به بارگاه ملکوتی این چهار امام انجام دادند یک کار بسیار بسیار ناشایست بوده است.

نتیجه دوم: همانگونه که ائمه دارای گنبد و بارگاه بودند در آن زمان، قبور بزرگان دیگری که در بقیع بود نیز دارای گنبد و بارگاه بود.

  

این علماء و مورخانی که برایتان نام بردم هیچکدامشان از دانشمندان شیعه نیستند؛ همه شان از دانشمندان معروف و درجه یک اهل سنت هستند. لذا امیدوارم ان‏شاءالله این عرایض من را اهل سنت و وهابیون خوب بخوانند تا بدانند این وضع ناهنجاری که الان برای قبور ائمه(ع) و نیز قبور صحابه و همسران پیغمبر(ص) در بقیع به وجود آورده اند، چیزی نیست که با سیره بزرگان و سیره سلف صالح ما همخوانی داشته باشد.

بنابراین در قرن چهارم، قرن پنجم، قرن ششم، قرن هفتم، قرن هشتم، قرن نهم، قرن دهم تا قرن چهاردهم، بر روی قبور ائمه گنبد بوده، بارگاه بوده و این مسائل جزء مسائل عادی بوده است. تا اینکه متأسفانه وهابی ها در حدود یک قرن پیش این جنایت بزرگ را انجام دادند و آن گنبد و بارگاه را خراب کردند.

 

ابـنا: با این وضعیت و اجماعی که فرمودید، وهابیون چگونه موفق شدند که دست به این جنایت خبیثانه و هولناک بزنند؟ یعنی چه بهانه ای برای مسلمانان آوردند؟

ــ ارتکاب جرم و جنایت، مستند لازم ندارد! جنایتی که وهابیون انجام دادند در طول تاریخ بشریت سابقه نداشته است. آنها با تخریب قبور ائمه بقیع در واقع خودشان را با پیغمبر اکرم(ص) طرف کردند. چرا؟ برای اینکه امام جعفر صادق کیست؟ از نوادگان پیغمبر است. امام محمد باقر کیست؟ از نوادگان پیغمبر است. امام زین العابدین کیست؟ از نوادگان پیغمبر است. امام حسن مجتبی هم که معلوم است پسر دختر پیغمبر اکرم(ص) است. آن وقت آنها آمدند با این کار زشتتان و تخریب قبور ائمه ای که همه شان بدون استثناء منتسب به وجود نازنین پیغمبر اکرم هستند خود ر با ایشان طرف کردند.

این آقایان آیا فهمیدند که قبر چه کسانی را منهدم کردند؟ قبور بزرگوارانی را منهدم کردند که نور چشم پیغمبر اکرم(ص) بودند؛ مرقد کسانی را تخریب کردند که احیاءکننده آثار و سنت پیغمبر اکرم(ص) بودند. من گاهی فکر می كنم که اینها در روز قیامت با چه چشمی میخواهند به صورت پیغمبر(ص) نگاه کنند؟

 

اما مستمسک آنها برای این اقدام زشت، یک روایت ضعیف و سست است. مطابق این روایت، يك روز که رسول الله(ص) در تشييع جنازه اي شركت نموده بودند دستور دادند بت‏ها و مجسمه هايي كه در شهر مدينه وجود دارد نابود شود و همه مقبره ها هم با زمين، هموار و با خاک، یکسان گردد. از ميان صحابه، علی(ع) رفتند و همه قبرهای مرتفع را هموار كردند!

 

جالب اینجاست که خود اهل سنت هم این روایت را ضعیف می شمارند. از نظر شیعه نیز این روایت مردود است. بحث علمی درباره سند و دلالت این روایت از حوصله این مصاحبه خارج است، لذا من فقط به وجود یک نفر در سلسه راویان این حدیث اشاره مي كنم که برای تضعیف آن کافی است؛ شخصی به نام «ابو وائل». این شخص بدون تردید از دشمنان سرسخت اهل بیت پیامبر(ص) و از دشمنان درجه یک امیرالمؤمنین(ع) بوده است. براستی آیا ما می توانیم به حرف افرادی که دشمن اهل بیت و دشمن آقا علی بن ابی طالب(ع) بودند اعتماد کنیم؟ هرگز !

ابـنا: برخی افراد معتقدند از آنجا که اهل بیت(ع) در دل مسلمانان و شیعیان جای دارند تخریب قبور ایشان تاثیری ندارد. آیا این حرف صحیح است؟

ــ این حرف اشتباه و به نظر بنده یک نوع مغالطه است. برای پاسخ دادن به این مغالطه، بیایید قضیه را به قرآن کریم عرضه کنیم و ببینیم قرآن در این باره چه می گوید؟

قرآن کریم می گوید: "قل لا اسئلکم علیه اجراً الاّ المودة فی القربی". یعنی چه؟ یعنی ای پیغمبری که 23 سال در مکه و مدینه برای این مردم زجر کشیدی و زحمت فراوانی کشیدی به امتت بگو منی که پیغمبر شما هستم از شما اجر رسالت بیست و سه ساله را نمی خواهم بلکه اجر رسالت من نسبت به شما امت و مردم این باشد که تنها و تنها اهل بیت من را دوست داشته باشید و به آنها محبت کنید. حالا سؤال ما از آقایان وهابی این است که: انصاف به خرج بدهید، خراب کردن قبور ائمه بقیع با این آیه سازگاری دارد یا گنبد و بارگاه و حرم و صحن و چراغ درست کردن برای ائمه بقیع با آیه سازگاری دارد؟

به عبارتی دیگر اگر ما بیاییم تیشه بگیریم و قبور چهارگانه را منهدم کنیم با محبت اهل بیت پیغمبر(ص) سازگار است، یا اینکه قبور آنها را مانند نجف و کربلا و مشهد بسازیم؟

شما را به خدا قسم عقل خود را حاکم قرار دهید و انصاف به خرج بدهید! کدامیک از این دو کار با روح این آیه بیشتر سازگاری دارد؟ کاری که شما در یک قرن قبل انجام دادید یا کاری که ما الان در نجف و کربلا و خراسان شاهد هستیم؟ کدام یک از این دو کار با محبت به اهل بیت پیغمبر بیشتر سازگاری دارد؟

مسلماً برای ائمه اطهاری که در بقیع آرمیده اند بودن و نبودن گنبد و بارگاه تفاوتی ندارد؛ اما برای ما تفاوت می‏کند که به دستور قرآن عمل کنیم یا خیر. این را باید وهابی ها جواب بدهند.

 

ابـنا: جنایات وهابی ها و تکفیری ها در این زمینه فقط به مدینه یا حجاز محدود نشد؛ بلکه در عراق و عتبات عالیات هم چنین کارهایی را انجام دادند.

ــ بله، وهابی ها چند جنایت انجام داده اند که مطمئناً تا روز قیامت ننگ آنها بر جبینشان نقش بسته است. آنها در این میان حتی به افراد خودشان هم رحم نکردند. از جمله:

در سال 1218 هجری قمری وهابیون به رهبری شخصی به نام «سعود بن عبدالعزیز» لشکری متشکل از اعراب نجد ـ که می نویسند 12000 نفر بودند ـ را راه انداختند و به کربلای معلي یورش بردند و به قدری در حرم و صحن سیدالشهداء(ع) جنایت کردند و آدم کشتند و اطفال را به قتل رساندند که حساب ندارد. وحشی گری وهابی ها در کربلای معلی انسان را به یاد وحشی گری بنی امیه در سال 61 هجری در کربلا می اندازد؛ و يا به یاد واقعه حرّه که چند سال بعد از واقعه کربلا رخ داد و فرماندهان سپاه یزید، مدینه را برای لشکریان خودشان مباح اعلام کردند.

همانطور که در واقعه حره سپاه یزید حرمت پیغمبر(ص) را حفظ نکردند، در فاجعه سال 1218 هم این بی رحم ها و این قسی القلب ها حرمت اهل بیت پیغمبر(ص) را حفظ نکردند و با یورش 12000 نفری به صحن و سرای امام حسین(ع) ضریح مقدس را از جا کندند و اموال آن را غارت کردند و شعارشان این بود که: «اقتلوا المشرکین و اذبحوا الکافرین »؛ یعنی چه؟ یعنی به لشکریانشان دستور می دادند حمله کنید و این مشرکین را بکشید و این کافرها را ذبح کنید!!

راستی آن کسانی که آن روز دور ضریح سید الشهداء(ع) بودند از مشرکین بودند؟ از کافرین بودند؟ یا اینکه از عاشقان اهل بیت پیامبر(ص) و از شیفتگان ریحانه پیامبر حسین بن علی(ع) بودند؟

ابـنا: آیا وهابیون با تخریب این قبور به هدف خود رسیدند؟

ــ هدف اصلی آنها از هدم قبور ائمه بقیع یک چیز بود و آن اینکه "نور خدا را خاموش کنند!" چون ائمه بدون شک و بدون تردید منعکس کننده دین خدا هستند. بعد از پیغمبر(ص) ائمه بودند که به خاطر خدا تحمل مشکلات را کردند؛ اگر قتل بود مال ائمه بود؛ اگر زندان بود مال ائمه بود؛ اگر فشار بود بر سر ائمه بود. اما بنی امیه و بنی عباس با آن همه بلایا که بر سر ائمه آوردند تا این نور را خاموش کنند نه تنها به هدفشان نرسیدند بلکه نور خدا و فضائل ائمه جهان را درنوردید.

اکنون هم وهابی ها با تخریب قبور به هدف خود نرسیده اند. چرا؟ شما نگاه کنید روزی چهار ساعت در قبرستان بقیع برای حجاج و زائران باز می شود، دو ساعت صبح و دو ساعت بعد ازظهر. من از وهابی ها سؤال می کنم؛ شمایی که الان دور و بر قبور ائمه بقیع هستید به این سوال من جواب بدهید: شما را به خدا، وقتی که در بقیع باز می شود این سیل مردم به کجا متوجه می شوند؟ کجا جمع می شوند؟ کجا می ایستند؟ آیا مگر همه اینها همان اول بقیع نمی ایستند؟ مگر همان ابتدا توقف نمی کنند و قدم از قدم برنمی دارند؟

مگر در این بقیع حدود ده هزار صحابی پیغمبر دفن نیست؟ چرا !

مگر در بقیع «جناب عثمان بن عفان» دفن نیست؟ چرا !

مگر در بقیع «جناب عثمان بن مظعون» دفن نیست؟ چرا !

ولی چه شد وقتی که در بقیع را باز می کنید، دلهای مسلمین فقط در یک نقطه بقیع متمرکز می شود؟

این درس است برای شما متحجرها که بدانید و بفهمید که با خراب کردن آثار اهل بیت پیغمبر(ص) نمی توانید عشقی که در قلوب مسلمانان است را از دل آنها بیرون بیاورید.

ابـنا: وقتی با حاجیان اهل سنت نیز در مدینه گفتگو می کنیم می بینیم که آنها نیز از وضعیت بقیع ناراحت هستند. 

ــ به نکته خوبی اشاره کردید. ما واقعاً حساب برادران عزیز اهل سنت را از حساب وهابیون جدا می کنیم. خود وهابی ها هم خوب به این نکته واقف هستند و خود اهل سنت عزیز هم به این نکته واقف هستند. ما با اهل سنت هیچ حرفی نداریم؛ ما با اهل سنت مشکل نداریم؛ خدای ما یکی است؛ پیغمبر ما یکی است؛ قبله ما یکی است؛ قرآن ما یکی است. شیعه و سنی با هم مشکل ندارند؛ بلکه امروز همه جهان اسلام ـ از شیعه و سنی ـ با گروهی افراد متحجر و نادان به نام وهابی و سلفی مشکل دارند.

 

ابـنا: و در پایان اگر صحبتی باقی مانده است بفرمایید. 

ــ امیدوارم ان‏شاءالله روزی زنده باشم و شرفیاب حضور ائمه بقیع(ع) در مدینه منوره بشوم و هر آنچه را که امروز در مشهد و نجف و کربلا می‏بینیم، شبیه آن و بلکه بهتر از آن را با نابودی وهابی ها در قبرستان بقیع شاهد باشم.

همچنین امیدوارم وهابیون هر چه زودتر در مقابل این همه کشتاری که نسبت به اهل بیت(ع) و عاشقان آنها انجام دادند به سزای اعمالشان برسند.

ابـنا: از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید سپاسگزاریم.

 

جشن و شادی سیما در شب عزای اهل بیت(ع) و بی توجهی به تذکرات + عکس

 

شبکه سوم سیما ساعت 15 دیروز یک برنامه ویژه تحلیلی در این باره پخش کرد، اما آن هم علاوه بر ضعف های شدید هنری و بصری که نشاندهنده یک برنامه "رفع تکلیفی" بود، در زمان مرده بعد از ظهر پخش شد؛ که اگر هم کسی تلویزیون تماشا می کرد بیننده شبکه خبر و مذاکرات رأی اعتماد در مجلس بود! 
.img1 { max-width:400px; width: expression(this.width > 400 ? 400: true); background:#f0f0f3; border:solid 1px #000000; } .img2 { max-width:600px; width: expression(this.width > 590 ? 590: true); background:#f0f0f3; border:solid 1px #000000; }
 جشن و شادی سیما در شب عزای اهل بیت(ع) و بی توجهی به تذکرات + عکس .f5cls{text-align:justify;} .f5cls a{color:blue;text-decoration:underline;} .f5cls a:hover{color:red;text-decoration:none;} .f5cls a:visited{color:#a44;}

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ امروز هشتم شوال سالروز تخریب قبور مطهر فرزندان رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) است. این قبور که  دارای گنبدها و بارگاه‏هایی بودند پس از تسلط آل سعود و وهابیان بر مدینه‌ منوره، ویران شدند.

اما با کمال تأسف، چند سال است که سالگرد این فاجعه  ـ که بحق آن را تلخ ترین فاجعه فرهنگی قرن بیستم می‏نامند ـ نه تنها واکنش مناسبی در رسانه ملی ندارد بلکه همزمان با آن برنامه های شاد از تلویزیون پخش می شود و به تماس های اعتراضی نیز توجهی نمی گردد.

پخش خنده بازار برای شرکت کنندگان در اجلاس نم!

سال گذشته همزمان با شب 8 شوال، در شبکه های مختلف سیما حتی به اندازه یک زیرنویس به این واقعه مهم پرداخته نشد و حتی شبکه سوم سیما اقدام به پخش برنامه طنز "خنده بازار" نمود. برخی از فضلای حوزه علمیه قم در تماس با دفتر «مهندس ضرغامی» ریاست صدا و سیما در این خصوص  توضیح خواستند که پاسخ مناسبی دریافت نکردند.

 

اما پاسخ جالب‏تر را دفتر «دکتر دارابی» معاون سیمای سازمان صدا و سیما داد که: "به دلیل برگزاری اجلاس عدم تعهد (NAM) اشاره ای به این سالگرد نشده است"!!

اما امسال که خبری از میهمانان اجلاس نم نبود نیز همین واقعه تکرار شد!

جشن و جُنگ و کف

دیشب شبکه دوم اقدام به پخش یک جُنگ کرد که در آن یکی از هنرمندان اقدام به خوانندگی کرد و حضار نیز همراه با وی کف می زدند!

 

  

  

برنامه "خنده بازار" هم که جای خود دارد و باید در چنین شب هایی پخش شود! علاوه بر آن، شبکه سوم سیما اقدام به پخش "مسابقه کلید" هم کرد که یک برنامه شاد محسوب می شود و مجری آن نیز در طول آن طنازی می کند!

 

این در حالی است که مراجع عظام تقلید ـ نظیر «آیت الله العظمی صافی گلپایگانی» ـ در بیانات و پیام های خود تأکید کردند که 8 شوال روز عزای مسلمانان است و باید با سوگواری در این روز، نسبت به جنایات وهابیون و دشمنان اسلام روشنگری کرد.

 

تذکر و تغافل 

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: سه سال است که در چنین شبی شخصاً به دفتر آقایان ضرغامی و دارابی و نیز رژی شبکه های مختلف زنگ می زنم و تذکر می دهم. آنها پاسخ می دهند که منتقل می کنیم، ولی اثری ندارد.

 

«حجت الاسلام والمسلمین صالحی» در تماس با ابنا افزود: حتی به برخی از مسؤولان سازمان صدا و سیما هم پیامک می زنم ولی این هم فایده ای ندارد!

 

 وی گفت: من از مردم شریف و ولایتمدار ایران می خواهم که با شماره تلفنهای سازمان تماس بگیرند و اعتراض کنند؛ شاید این اعتراضات برای سال های آینده مؤثر واقع شود:

دفتر آقای ضرغامی رییس سازمان: 22048053 ـ 021

دفتر آقای دارابی معاون سیما: 5 ـ 22044283 ـ 021

روابط عمومی سازمان برای تماس از تهران: 162

روابط عمومی سازمان برای تماس از شهرستان: 2781 ـ 021

سرهم بندی برنامه بقیع در زمان مرده و غفلت از هویت شیعی در شرایط نیاز مضاعف به آن

ممکن است برخی افراد، ما را به این متهم کنند که همیشه به دنبال "عزاداری" بوده و با شاد بودن مردم مخالفیم!

اما اینگونه نیست؛ منتقدان به روند مذکور، با "شادی" مخالف نیستد، بلکه با "غفلت از منافع ملی و شعائر دینی" مخالف اند.

اکنون تمام جبهه استکبار علیه ایران و تشیع متحد شده اند و از ترکیه و عراق تا سوریه و بحرین را در آتش خشمی که از آموزه های اهل بیتی در سینه دارند فرو برده اند.

در این شرایط، هر گونه که محاسبه کنیم ـ ملی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی و  امنیتی ـ راه مقابله با این توطئه ها و دفاع از ایران و تشیع، "تقویت فرهنگ و هویت شیعی مردم و جوانان" است؛ کاری که رسانه ملی در آن کم آورده و دستگاههای مربوط به جوانان و ورزش آن را به فراموشی سپرده است.

پرداختن به مصیبت تخریب بقیع، فقط نوحه خوانی و سینه زنی نیست؛ اما آیا بهتر نبود که رسانه ملی به جای پخش برنامه طنز در این شب، برنامه ای تحلیلی و یا حداقل میزگردی علمی برای تبیین توطئه های وهابی ـ استکباری تدارک می دید؟

 

البته شبکه سوم ساعت 15 دیروز یک برنامه تحلیلی در این باره پخش کرد، اما آن هم علاوه بر ضعف های شدید هنری و بصری که نشاندهنده ساخت یک برنامه "رفع تکلیفی" بود، در زمان مرده بعد از ظهر پخش شد؛ که اگر هم کسی تلویزیون تماشا می کرد بیننده شبکه خبر و مذاکرات رأی اعتماد در مجلس بود.

  

براستی چه کسی و در چه زمانی باید لایه های این توطئه ها و خیانتها را ـ از زمان "تخریب بقیع در مدینه" تا "تخریب حرم امامین عسکریین(ع) در سامراء" و تا "نبش قبر حجر بن عدی در سوریه" ـ برای جوانان روشن نماید؟ شاید منتظریم که شبکه های وهابی "وصال" و "نور" در این مورد هم میدان را به دست بگیرد؟!

مطلبی در مورد حاج بصیر از باشگاه خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار رشيد اسلام شهيد "حاج حسين بصير" قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا در شب شام غريبان سال ۱۳۲۲ در شهرستان فريدون‌کنار ديده به جهان گشود. از همان کودکی علاقه خاصی به مسائل مذهبی داشت و طی سال‌های قبل از پيروزی انقلاب اسلامی مشاغل گوناگونی را تجربه کرد. در همين سال‌ها همگام با روحانيت به رهبری حضرت امام(ره) به پا خاست و در رسوايی جنايت‌های رژيم منفور پهلوی نقش ارزنده‌ای ايفا كرد؛ به همین خاطر باشگاه خبرنگاران برای حفظ یاد و خاطره آن شهید والامقام گوشه‌هایی از خاطرات این شهید را منتشر می‌کند.
 
صف مبارزه
 
وقتي با شروع تحريكات در غرب كشور فهميد كه نظر مبارك حضرت امام(ره) شركت در صف مبارزان غرب كشور است؛ افغانستان را به قصد ايران و شركت در صف مبارزه در غرب كشور اسلامی ترك گفت و اين حركت در حاج بصير برای جوانان پرشور انقلابی آن روزها جنبه الگويی داشت. (ولی الله نانوا كناری) 


 
منصفانه در كار
 
قبل از جنگ، حاجی جوشكار بود. او كارش را درست و با صداقت تحويل می‌داد و در برابر دريافت دستمزد، منصفانه عمل می‌كرد. هميشه به كارگران خود سفارش می‌كرد، سعي كنيد كاری را كه انجام می‌دهيد زيبا، مستحكم و با دستمزد منصفانه باشد.  
 
دوستی با حاج حسين افتخار بود... حرف شنوی بچه‌ها از ايشان در قبل از انقلاب، آستانه انقلاب و دوران دفاع مقدس بسيار بالا بود. (احمد تقدسی) 
 
صفای روحانی
 
روزهای اول جنگ، برای حمام كردن آمديم مسجد صاحب‌الزمان(عج) سر پل ذهاب. حاجی آن شب با وجود اين كه بسيار خسته بود و نياز به استراحت داشت، دست از دعا برنداشت و در آن موقعيت در مسجد، مراسم روضه‌خواني و سينه‌زني برپا كرد و خودش هم به مداحی پرداخت كه با صدای ياحسين(ع) جمعيت از خواب پريدم. وقتي صحنه را ديدم، به اين حال و صفای حاجی غبطه خوردم. (غلامحسين فخاری) 
 
بيت‌المال
 
پس از مدتی كه در منطقه گيلانغرب بوديم يك روز به حاجي گفتم: «بد نيست به فريدون‌كنار برويم، تا بعد از چند ماه سری به خانواده بزنيم و هم اگر نيرويی داوطلب باشد به منطقه بياوريم». 


 
پول نداشتيم. در آن منطقه، ماشين هم كم بود. از طرفی حاجي هم حاضر نمی‌شد از پول و ماشين‌هايی كه در اختيار ما بود، استفاده كنيم. من به ايشان گفتم: «حاجي! لااقل يكي از ماشين‌هايی كه در اختيار ماست، ما را تا كرمانشاه برساند» ولی ايشان قبول نمی‌كرد هميشه وقتي اين تقاضاها از ايشان می‌شد می‌گفت: «اين‌ها بيت‌المال است و بايد در مسائل جنگ استفاده شود، نه برای مصارف شخصي». (غلامحسين فخاری)
 
خلاقيت و تدبر

در روزهای ابتدايی جنگ، نيروهای بسيجی استان مازندران در منطقه جنوب، هيچ گونه سازمان‌دهی نداشتند و سازمان‌دهی اين نيروها در آن وضعيت كار دشوار و سختي بود.  
 
يادم می‌آيد ايشان در آن موقعيت حساس كه اين مسايل به فكر هيچ كس خطور نمی‌كرد، با يك خلاقيت و تدبر خاصی همه نيروها را سازمان‌دهی كرد، تا جايی كه نيروها را به عنوان نيروهای پشتيباني برای محكم كردن پشت خط، سازماندهی نمود و با مديريت خويش بسياری از مشكلات را حل كرد. (ناصر رزاقيان)
 
تيردعا
 
يك روز از من خواست كه اجازه دهم بر سجاده‌ام دو ركعت نماز حاجت بخواند. قبول كردم بعد از نماز گفت من زير لب دعا می‌خوانم تو آمين بگو!
 
من هم به خيال اين كه مثل هميشه پيروزی رزمندگان اسلام را از خدا طلب می‌كند، آمين گفتم.  
 
بعد از دعا گفت: «مادر! می‌دانی اين دعايی كه تو آمينش را گفتی، برای چه بود؟».  
 
گفتم:«حتما پيروزی رزمندگان اسلام را از خدا خواستي».

 گفت: «بله! آن به جای خودش. ولی من از خدا طلب شهادت كردم. چون می‌دانم كه تو با دعاهايت مانع شهادتم می‌شوی. امروز می‌خواستم آمين‌ات را برای شهادتم بشنوم».  
 
گفتم: «پسرم! من به خدا از شهادت شما باك ندارم؛ همان طور كه برادرت اصغر شهيد شد و هادی هم كه در جبهه است اما من دوست دارم شما بمانيد و از امام و انقلاب دفاع كنيد».
 
.... و چه زود تير دعايش به هدف اجابت نشست. (مادر شهيد)
 
گردان يا رسول (ص)

می‌گفت: «زمانی كه تازه گردان را تشكيل دادم، در اين فكر بودم كه نام آن را چه بگذارم. در همين حال و هوا بودم كه روزی پيرمردی بسيجی از اعضای گردان به سراغم آمد و گفت: «من ديشب خواب ديدم كه شما نام گردان را يا رسول (ص) و نام چهار گروهانش را به ترتيب يا فاطمه(س) يا زهرا(س)، يا زينب(س) و يا رقيه(س) گذاشته‌ايد.»
 
وقتی پيرمرد اين خواب را برايم تعريف كرد، مصمم شدم كه به همين ترتيب عمل كنم. لذا گردان را يا رسول(ص) و گروهان‌هايش را به همان ترتيب، نام‌گذاری كردم». (هادی بصير)
 
سلاح برتر
 
قبل از عمليات محرم، نيمه‌های شب حاجی به مقر ما آمد و به شش نفر از ما گفت: «امشب بايد برای ساختن سنگر كمين به جلو برويد».  
 
سپس به هر نفرمان دو تا نارنجك داد. من به حاجي گفتم: «به نظر شما نفری دو تا نارنجك كم نيست، آن هم در اين موقعيت!».
 
حاجی سرش را به طرف من برگرداند و نگاهی عميق به من كرد و گفت: «مگر فراموش كرديد سلاح ما چيز ديگری است؟ مگر شما نمی‌دانيد آيه الكرسي از همه سلاح‌های قوی‌تر و برنده‌تر است؟» بعد دست كرد داخل جيبش و چند قرآن جيبی درآورد و به هر كداممان يك هديه داد و گفت: «به اين قرآن توكل كنيد ان شالله موفق می‌شويد» ما رفتيم و آن شب موفق و سربلند برگشتيم. (عباس فخاری)
 
ادامه خاطرات شهید حاج حسين بصير در فواصل زمانی مشخص در سايت باشگاه خبرنگاران منتشر می‌شود.

تقویم مراسمات سید

 

مطالب و اخبار و نواها و آموزش مداحی و اشعار و ... را در سایت احد پیگیری بفرمایید

www.ohod.ir

دوستان بزرگوار سر بزنید و نظرتون و اعلام بفرمایید حتما راه گشا خواهد بود

seyyed asgari

دوشنبه

۲۱مرداد ساعت ۱۰ صبح حسینیه بزرگ کارگر محله

ساعت۱۷ مسجد صاحب الزمان فیروز آباد

 پنجشنبه ۲۴مرداد  ساعت ۱۴ امامزاده قاسم کارگر محله

ساعت ۲۱:۳۰ حسینیه ازباران-مراسم جانباز عزیز حسین زاده

ساعت ۲۲ فریدونکنار-خ پاسداران منزل اصغر غلامپور

جمعه ۲۵مرداد ساعت ۲۱ مسجد فاطمیه سوته

شنبه ۲۶مردادساعت۱۱:۳۰ مهلبان -مسجد امام حسین(ع)

seyyed asgari

 

شب شهادت امام صادق(ع) هیئت عاشقان ثارالله سوته

چهارشنبه۱۳/۶ یادواره شهدای  روحانی شهرستان فریدونکنار

پنجشنبه۱۴/۶ ساعت ۱۶:۳۰ کارگرمحله

شنبه ساعت ۱۱ صبح - محمودآباد همایش دختران آفتاب(میلاد حضرت معصومه)

 ساعت ۱۶ کلاگر سرا

ساعت ۱۷ مهلبان

ساعت ۱۸ پارک لاله فریدونکنار

 سفر عتبات عالیات از ۲۳شهریور تا ۳۰شهریور به امید خدا و دعای شما

۳۱ شهریور ساعت ۱۶:۳۰ مسجد جامع فیروز آباد

۱مهر کارگر محله حسینیه امامزاده قاسم

۲مهر فیروز آباد- مسجد صاحب الزمان

۳مهر کاسگر محله - مسجد جامع

۴مهر ساعت ۱۰:۳۰ حیدرکلا - مسجد جامع  وساعت ۱۶ مسجد امام حسین شورک

جمعه۵مهر ساعت۶:۳۰ صبح زیارت عاشورا - حسینیه کارگر محله

شنبه۶مهر ساعت ۱۴  جویبار - کلاگرمحله

پنجشنبه۱۱مهر دعای کمیل-کارگر محله امام زاده قاسم

جمعه ساعت۶ صبح - کوچک بیشه محله - زیارت عاشورا

دوشنبه۱۵مهر ساعت ۱۱ محمودآباد -جنب فرمانداری - کانون فرهنگی - جشن ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا(س)

چهارشنبه۱۷ مهر ساعت ۱۵ جویبار کلاگرمحله

پنجشنبه ساعت ۷:۳۰ فریدونکنار -خ ولی عصر- منزل شفیعی

دعای عرفه: مسجد امام رضا(ع) فریدونکنار

۱۲آبان  سیاه پوشان هیئت عاشقان ثارالله سوته

شب۱محرم  ساعت ۲۱ مسجد امام رضا شهرک شهید رجایی

دهه اول محرم۹۲

ساعت ۱۸:۱۰ فریدونکنار - ۲۴متری- مسجد قمر بنی هاشم(ع)

ساعت ۱۹ سرخرود  مسجد ۱۴معصوم

ساعت ۲۰ تکیه اباعبدلله روستای سوته

دانشگاه علوم پزشکی بابل از شنبه ۱۵آبان  به مدت ۳شب ساعت ۲۱

شب۶محرم ساعت ۲۲:۳۰ هیئت امام حسین سرخرود

شب۷ محرم  ساعت ۲۳ هیئت ابوالفضل (ع) سرخرود

 شب تاسوعا ساعت ۲۲ هیئت سید الشهدا بابلسر(خیابان فروغی)

شب عاشورا ساعت ۲۲ هیئت سید الشهدا بابلسر(خ فروغی)

 شب ۱۲ محرم ساعت ۲۲ سید الشهدا  سرخرود

۱۷آذر شهادت حضرت رقیه(س) هیئت  رزمندگان محمود آباد

 روز ۲۸صفر تهران - بعد از میدان آزادی - مسجد موسی ابن جعفر (هیئت رزمندگان اسلام)

۲۸دیماه میلاد حضرت رسول اکرم(ص) هیئت رزمندگان محمود آباد

مردم قدر لا اله الا الله را بدانید

 

مردم قدر لا اله الا الله را بدانید

اگر روز قیامت خدای بزرگ به من اجازه دهد سر از تابوت بیرون می آورم و خطاب به مردم می گویم : «مردم قدر ـ لا اله الا الله ـ را بدانید ، ولی حیف که خدا چنین اجازه ای را نمی دهد.»

معاد و روز قیامت و عالم مرگ و قبر حقیقتی است که به واقع برای همه موجودات رخ خواهد داد. قرآن کریم در آیات بسیاری به این موضوع اشاره نموده و کوشیده به بیانات گوناگون حقیقت آن را برای انسان ها اثبات نماید و درباره آن هشدار دهد تا انسان ها خود را برای مواجهه و رویایی با آن آماده نمایند. اندیشمندان اسلامی نیز تلاش نموده اند با ذکر نکاتی به بیان عالم مرگ و قبر بپردازند.

 

علامه طباطبایی در پاسخ سوالی که حقیقت مرگ چیست؟ بیان می دارد:

 

ادامه نوشته

عالمی که در مناظره علمای اهل سنت را شکست داد +دانلود کتاب

 

-->

عالمی که در مناظره علمای اهل سنت را شکست داد +دانلود کتاب

سلطان الواعظین / پرونده علما

 

يكي از علماي اسلام، سلطان الواعظين شيرازي رحمه الله است كه به خاطر ويژگيهاي منحصر به فردش توانسته است آثار و بركات ارزشمندي را در حيات و ممات خود به يادگار بگذارد.
 
به گزارش فرهنگ نیوز،  نام سلطان الواعظين، خصالي همچون شجاعت، هنر مناظره و خطابه، حافظه قوي و اطلاعات فراوان را تداعي مي كند. با تورق در مراحل مختلف زندگي وي مي توان درسهاي ارزشمندي به دست آورد. از اين رو، سعي مي شود تا اطلاعات و آموزه هايي از حيات علمي و اخلاقي و تبليغي اين سلطان سرير وعظ و خطابه به محضر خوانندگان ارائه گردد. 
 
ولادت 
سيد محمد بن سيد علي اكبر سلطان الواعظين شيرازي رحمه الله در ماه ذي قعده سنه ۱۳۱۴ هجري قمري متولد شد. حسب و نسب ايشان به حضرت ابراهيم بن موسي بن جعفرعليهم السلام منتهي مي شود.  
مرحوم سلطان الواعظين شيرازي به خاطر نشو و نما در يك خانواده بزرگ و با عظمت، چه از نظر حسب و نسب و چه از نظر علم و تقوا، توانست مراتب علمي و اخلاقي را با سرعت طي كند. 
 
 
ادامه نوشته

مراسم یادوراه73شهید مسجد سجاد فریدونکنار برای دانلود

دریافت فایل سخنرانی :

 

باذکرصلوات برای دریافت کلیک کنید

seyyed asgari

دریافت فایل مداحی:

بخش اول :السلام ای رهروان راه عشق(اشعار-روضه)

بخش دوم:من دل دریای غم کلاکه خونه(روضه محلی)

بخش سوم:به فدای شوروشین شهدا(زمینه)

دریافت فایل تصویری:

به فدای شوروشین شهدا(زمینه)

 

 


تصاویر مربوط به مراسم

یادواره سرداران وشهدای مسجدامام سجادشب 27رمضان92

یادواره سرداران وشهدای مسجدامام سجادشب 27رمضان92

یادواره سرداران وشهدای مسجدامام سجادشب 27رمضان92

یادواره سرداران وشهدای مسجدامام سجادشب 27رمضان92

یادواره سرداران وشهدای مسجدامام سجادشب 27رمضان92

یادواره سرداران وشهدای مسجدامام سجادشب 27رمضان92

یادواره سرداران وشهدای مسجدامام سجادشب 27رمضان92

یادواره سرداران وشهدای مسجدامام سجادشب 27رمضان92

یادواره سرداران وشهدای مسجدامام سجادشب 27رمضان92

یادواره سرداران وشهدای مسجدامام سجادشب 27رمضان92

دانلود فایل صوتی شب21 رمضان92

مراسم شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان1392مسجدامام سجاد(ع)  فریدونکنار

مراسم شب 21رمضان باسخنرانی حجت الاسلام غلام حسین پور ومداحی حاج سید عسگری داداش نژادبه صورت صوتی اماده در یافت می باشد
مراسم شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان1392مسجدامام سجاد(ع)

وهابی چه نظری دارد؟

بسم الله الرحمن الرحیم

چند وقت پیش یه موضوعی پیش اومد که برام هم جالب بود و هم غم انگیز

بایکی هم کلام شدم که خودش و مجاهد معرفی کرد

اول متوجه نشدم یعنی چی

یه کم که با هم حرف زدیم گفت مجاهد یعنی کسی که دوستان مشرک شما رو می کشه

تازه گوشی دستم اومد که منظورش چیه

خودم و زدم به اون راه

ازش خواستم بیشتر توضیح بده

گفت من جزء اونایی هستم که دوستان شما و شیعیان رو که برای زیارت اهل بیت میرن و می کشیم

باز هم خودم و زدم به اون راه

گفتم چرا؟

گفت چون مشرکین

خودم و زدم به ندونستن و اینکه نمی دونم اصلا چرا به شیعه خطاب شرک میدن

خلاصه شروع کرد به حرف زدن و توهین اما من چیزی نمی گفتم

بهش گفتم جدی شما میگید ما مشرکیم؟ دلیل هم دارید ؟

گفت آره

گفتم روشنم می کنی؟ بخدا روشنم کنی من نمیخوام مشرک بمیرم

گفت واقعا؟ گفتم آره 

من چیکار دارم بابام و اجدادم چی جور عقیده داشتن؟ من و از اعمال من می پرسن نا بابام و اجدادم

گفت باشه

مگه نه اینکه هرکی غیر خدا رو بپرسته مشرکه؟ گفتم آره  گفت شیعه از خدا مدد نمی گیره

شفا و ... رو از امامان می خواد

گفتم جدی؟ بارک الله خوب گفتیا توجه نکرده بودما

گفت آره شفا فقط مال خداست  نه آفریده های خدا و این شرکه

بهش گفتم اشتباه می کنی شیعه میگه اهل بیت اسباب  و وسیله هستن نه  خدا باشن که

گفت اشتباه می کنی   در ضمن خواستی دلیل بیاری و رد کنی حرف من و با قرآن بگو  نه روایت و ... که همش کشکه

گفتم چشم

خدا تو قرآن فرموده  " ما شفا رو در عسل قرار دادیم" مگه عسل اگه وسیله شفا شد باید بگیم خداست؟ یه وسیله هست

گفت اصلا می دونی چیه شما میرین زیارت  قبر و ضریح و ... رو می بوسید . این کار شرکه

گفتم وااااااااااااااااای بارک الله خوب گفتیا

آره می بوسیم

توجه نکرده بودم مشرکیما

چرا این کار و  می کنیم

گفت بارک الله دیدی اشتباه می کنین؟ خوبه که می خوای روشن شی. و دوس داری از این عقاید دست برداری

گفتم آره دمت گرم

راستی من یه چیزایی از شما می دونم که خیلی  خوشم میاد

گفت چیه؟ گفتم شما به قرآن احترام میزارین خیلی

گفت آره

گفتم شنیدم شما همیشه قرآن و میزارین رو بلندی و ....

گفت آره

گفتم قرآن و خیلی دوس دارین و می بوسیدش درسته/

گفت آره

گفتم می بوسید؟ جدی؟ شمام می بوسی قرآن و؟ گفت آره دیگه

گفتم دمتون گرم شمام که مث ما مشرکین

بدجوری خورده بود تو ذوقش

گفت فکر کردم تو آدمی . فکر کردم میخوای راه راست و بیای و ... چند تا فحش هم نثارم کرد

گفتم نگاه کن داداشم من داشتم به حرفت گوش می دادم و توجه کردم  تو هم عاقل باش و گوش بده

من تا اون جا که اطلاعاتم قد میده قرآن رو تو چاپخونه چاژ می کنن مگه نه/

گفت آره اما قرآن کلام خداست

گفتم بر منکرش لعنت

اما خو قرآن و می بوسید  و می بوسیم و تکریم می کنیم چون کلام ربالعالمین توشه

اگه تو او کاغذ چیزی غیر کلام الله چاپ می شد نه ما و نه شما نمی بوسیدیم  

حالا دیدید برداشت شما غلطه؟

ما هم سنگ و  چوب و نمی بوسیم

ما به دلیل الهی بودن اهل بیت  هر چیزی منتسب یه ایشان را تکریم می کنیم

چون اهل بیت در زمان حیاط  خویش تلاش کردند مردم را به راه خدا هدایت کنند

اگر سنگ یا فلزی که در حرم اهل بیت استفاده می شوند  اگر در آن مکان نبودند چه بسا حتی اگر به بدن یا لباس ما تماس پیدا می کردند  باید آنرا تطهیر می کردیم

پس ما سنگ و فلز پرست نیستیم

بعد شروع کرد فحش دادن

و.....

خلاصه ای از گفتگوی سید عسگری داداش نژاد ویک سنی وهابی

 

 

 

تاریخچه و مسائل پیرامون سنگ حجر الاسود

حجرالاسود سنگ سیاهی کنار کعبه است. سنگی به قطر حدود پنجاه سانتیمتر، به شکل بیضی و در قابی از نقره. حجرالاسود سنگی است که در رکن جنوب شرقى دیوار کعبه در ارتفاع 5/1 مترى نصب شده است، و حجاج هنگام حج، آن را لمس کرده و می بوسند. بوسیدن و لمس آن مستحب است و واجب مى باشد طواف از محاذى (مقابل) آن آغاز گردد و به همان جا ختم شود. این سنگ تاریخ عجیبی دارد. این سنگ مقدس، پیش از اسلام و پس از آن، همواره مورد اعتنا و توجه کامل بوده و در حقیقت در شمار عناصر اصلى کعبه بوده است. به لحاظ همین تقدس، رسول خدا(ص) آن را نگاه داشت و دیگر سنگ هایى را که به شکل بت ساخته شده بود، به دور ریخت. از امام صادق (ع)روایت شده است که ما بین رکن یمانى و رکن حجرالاسود, هفتاد پیامبر که همه از گرسنگى وسختى مرده اند, مدفونند.
ادامه نوشته

اشعار شور و نوحه و زمینه شهادت حضرت علی (ع) شماره 3

این سیـنه ی تنـگم از نـالـه افـتاده

بر حال من می گرید مهر و سجاده

واویلا واویلا واویلا ، واویلا

******

خون دل می ریزد از زخم سر من

دارد تـمــاشــا نـمـاز آخــر من

واویلا واویلا واویلا ، واویلا

******

ای مسجد کوفـه بـار سـفر بستم

چشم انتظار زهرای جوان هستم

واویلا واویلا واویلا ، واویلا

******

نیلی شده از آه من ماه کوفه

دیده براهم نشسته چاه کوفه

واویلا واویلا واویلا ، واویلا

 

ادامه نوشته

اشعار  شهادت حضرت علی(ع) بهمراه سبک 2

شب بیست و یکم ماه رمضان

واحد

علی جانم علی جانم علی جان

شده اشک عزا جاری ز چشمان ، علی جانم علی جانم علی جان

علی امشب به وصل حق رسیده ، رَوَد نزد نگار قد خمیده

شمیمی از گل پرپر نیاید ، صدای یا رب ِ حیدر نیاید

غمش باشد به عالم بی قرینه ، دوباره زنده شد یاد مدینه

یا زهرا کرده گل روی لب او ، زند ناله ازین غم زینب او

ز حقّ خود همیشه بوده محروم ، زند ناله برایش امّ کلثوم

پدر جانم شدم دلخسته ی تو ، به قربان سر بشکسته ی تو

شدم از ماتم تو دیده گریان ، به قربان غریبی ات پدر جان

الا ای لاله ی از کینه پرپر ، سلام ما رسان امشب به مادر

ز رحمت حاجت ما را روا کن ، بگو مادر برای ما دعا کن

در این کوفه رسد روزی که بابا ، شویم وارد میان خیل اعدا

رسد روزی که دلخون وپریشان ، حسین بر نیزه گوید ذکر قرآن

رَوَند از ظلم و جور دشمنانت ، سر بازار کوفه دخترانت

رسد روزی که دست ما ببندند ، در این کوفه به اشک ما بخندند

دریافت سبک



ادامه نوشته

اشعار و نوحه و شور شهادت حضرت علی(ع) بهمراه سبک

خون دل از سر من چکیده این من و جان بر لب رسیده

می روم سوی یار شهیده

فاطمه فاطمه فاطمه جان

******

از دو چشمان خود خون فشانید در کنار من امشب بمانید

سوره ی کوثر امشب بخوانید

فاطمه فاطمه فاطمه جان

******

می رسد بوی یار جوانم می رسد بوی قامت کمانم

می رسد بوی یاس خزانم

فاطمه فاطمه فاطمه جان

******

تا سحر سجده بگذارم امشب صد گره وا شد از کارم امشب

شد اجل یار و غمخوارم امشب

فاطمه فاطمه فاطمه جان

******

این من و آخرین ذکر یارب من که بار سفر بستم امشب

کوفه جان تو و جان زینب

فاطمه فاطمه فاطمه جان

******

تو پریشان مکن زینبم را دیده گریان مکن زینبم را

سنگ باران مکن زینبم را

فاطمه فاطمه فاطمه جان

******

کوفه من را که از پا فکندی بر غم زینب من مخندی

مثل من دست او را مبندی

فاطمه فاطمه فاطمه جان

دریافت سبک

 برای دریافت بقیه به ادامه مطلب بروید


ادامه نوشته